Uxía Regueira e Almudena Alonso-Ferreiro, membros do grupo Stellae, xunto a Sergio Dá-Vila, publicaron o artigo “A muller en Youtube: Representación e participación a través da técnica Web Scraping”.
Neste analízase a presenza da muller, como produtora e consumidora de contido, en Youtube. Sendo a plataforma un dos novos espazos de participación e o máis frecuentado por preadolescentes e adolescentes.
Os resultados evidencian a escasa representación feminina entre as canles con maior número de visualizacións e subscritores, así como unha menor presenza de público feminino. Ambos os roles aparecen asociados maioritariamente a contidos estereotipados, pero é aquel contido ligado ao estereotipo feminino o que conta cun menor recoñecemento.
O estudo pon de manifesto que Youtube, plataforma representativa dos novos espazos de participación online, reproduce as estruturas de poder de xénero dos medios tradicionais e reclama unha educación mediática crítica que loite contra as representacións sexistas, os estereotipos e a insuficiente representación feminina en espazos públicos.
Este enmárcase no monográfico Igualdade de xénero, medios e educación: Unha alianza global necesaria, que se publicará no nº 63 da Revista Comunicar, pero ao que xa tedes acceso no link:
https://www.revistacomunicar.com/index.php?contenido=preimpreso&doi=10.3916/C63-2020-03