Profesoras en Educación Infantil

Esta entrada es para que deis vuestra opinión sobre este tema que ha salido en la clase del jueves pasado en la tarea de Historias Previas.

En la mayoría de los casos, toda la clase hablaba de las distintas experiencias con profesoras en educación infantil. Actualmente la figura de profesor va apareciendo tímidamente en Educación Infantil pero ¿Por qué hasta hace poco solamente existía la figura de la mujer en la etapa de educación infantil? Demasiada gente piensa que esto se debe porque es una profesión que necesita de cualidades que tienen exclusivamente las mujeres (sensibilidad, paciencia) un hecho totalmente machista a mi parecer. El estereotipo de familia tradicional sigue imperando en nuestra sociedad que encasilla a la mujer dentro de esa figura de única cuidadora y responsable de sus hij@s.

En mi opinión las cualidades para ser maestro en educación infantil están relacionadas directamente con el carácter, personalidad, actitudes… no simplemente con el género de la persona.  Los hombres tienen mucho que aportar en las aulas de educación infantil al igual que las mujeres. Esta integración es buena para el desarrollo de los niñ@s ya que desaparecería esa visión que persiste hoy en día del hombre como la figura de autoridad. También los niñ@s desde muy pequeños no harían distinciones entre las profesiones de hombres y profesiones de mujeres así los estaríamos educando en la igualdad de una manera inconsciente sobre una situación que debería estar ya normalizada.

En clase se decía que veíamos a nuestras profesoras de educación infantil como nuestras segundas madres como esa figura referente de apego pero el hombre también puede convertirse en una figura de apego. La importancia de todo esto es transmitirles esa seguridad, confianza, cariño y no que seas mujer o hombre,¿no es nuestra educación la que defiende los valores de igualdad entre sexos?

Esta es una de las muchas  razones por las que creo que esta asignatura es importante para la pedagogía para poder educar a los profesores y guiarlos en su andadura profesional ya que son ellos los que educarán a las futuras generaciones.

¿Que opinais vosotros?

Comentarios

  • Ana María Rey Calvo

    Estou de acordo co que explicas. Persoalmente cando era pequena sempre preferín ter mestras e non mestres penso que debido a que a maior parte do tempo, sobre todo os primeiros anos de vida, estás máis coa figura materna (a lo menos no meu caso). Isto, sumado á maior predisposición da muller de traballar con nenos da lugar a que a figura feminina sexa a máis representativa desta etapa. Con respecto a figura do mestre na educación infantil, penso que é menor polo feito de que son máis reticentes a traballar con nenos pero non porque non conten con unhas cualidades determinadas para desempeñar esta labor. Para frear a feminización desta profesión e doutras, debemos empezar por non inculcarlles as novas xeracións que non existen profesións de homes e de mulleres para que así teñan unha maior liberdade no momento de elixir profesión.

    Un saúdo!

  • Olaia Gude Urdangarín

    Estou totalmente dacordo con vos; no meu caso, cando era pequena pasábame algo parecido a Ana, prefería ter mestres que mestras, ata chegar ó instituto, contexto no que o porcentaxe de profesores e profesoras están menos equidistantes que na educación primaria ou infantil.

    Penso que ata fai pouco (se todavía non se da hoxe o caso) esta situación era debida a que os traballos de homes e mulleres estaban sumamente diferenciados: existían traballos de homes (policía, electricista...) e de mulleres (enfermeira, mestra...).

    Isto pode ser debido a, como dicía Ángela, en moitos casos vese a personalidade das mulleres como máis sensible e empática, de ahí a súa adicación a traballos esencialmente sociais; pola contra os homes sempre foron vistos como máis duros, e penso que isto desembocou finalmente nesta situación, na que posiblemente por presión social a un home lle custara moito exercer a profesión de educador infantil ou mesmo a unha muller acceder ó corpo policial.

    Mesmo hoxe en día por desgracia escoito comentarios machistas relacionados con este tema, pero ánimo, porque para iso estamos nós, como ben dicía Mandela, "la educación es el arma más poderosa que puedes usar para cambiar el mundo", e por fortuna, nós dispoñemos dese arma.

  • Sabela Antepazo Nogueira

    Estou dacordo co que dis na entrada pero creo que tamén é importante destacar que existen máis mulleres exercendo a docencia nas primeiras etapas escolares porque tamén é inmensamente maior o número de mulleres que cursan estudios relacionados co ámbito da educación, soamente hai que observar unha clase calquera do Grao de Pedagoxía.

    O que quero dicir con isto é que o problema é de base, é a concepción de xénero e de identidade predominante na sociedade. Ao sistema educativo público accédese mediante oposicións que non fan distincións de xénero. Penso polo tanto que dende a infancia, dende as primeiras etapas, deberíamos educar aos nenos nunha igualdade real para que non asuman que os homes deben adicarse a "traballos de homes" e as mulleres a "traballos de mulleres". Dende o meu punto de vista aí estaría a solución.

    Paréceme un tema interesante de debate que se podería alongar moitísimo. Soamente quero mencionar por último o tema dos xoguetes diferenciados por xénero e da publicidade dos mesmos. Penso que mentres as nenas sigan anunciando "cocinitas" e se destinen exclusivamente a elas e o mesmo os nenos cos Action Man (por poñer exemplos) xamáis chegaremos a unha igualdade real na sociedade.

  • Carlos Vázquez Sánchez

    Muy buenas ángela me buen post. Me parece muy interesante una idea que lanzas en el texto, cito textualmente: 

     También los niñ@s desde muy pequeños no harían distinciones entre las profesiones de hombres y profesiones de mujeres así los estaríamos educando en la igualdad de una manera inconsciente sobre una situación que debería estar ya normalizada.

    La idea que aquí planteas me parece muy interesante, ¿podría ser que las propias profesoras y profesores de educación infantil esten inculcando esa idea, incoscientemente, de trabajos de hombre y mujeres en las mentes de los niños desde esta primera etapa de la educación? Pues creo que puede ser un factor importante a tener en cuenta, aunque también me gustaria apuntar que, muchas de esas concepciones vienen dadas por la forma que tenemos de entender, en el ámbito familiar, los roles de género y lo que esto supone para cada uno de nosotros en nuestra eduación en este ámbito. 

    La idea que planteas sería interesante sacarla a debate en algún momento si fuera posible! 

  • Angela Rodriguez

    Gracias por vuestras aportaciones chicos! Me interesaba mucho saber cual era vuestra opinión sobre este tema :)