Nativos dixitais?

Boas a todos! Na última sesión de Era Dixital tivemos a oportunidade de visitar un centro onde estaba implantado o Proxecto Abalar. Aínda que eu xa puidera asistir de cando en vez a un aula Abalar, despois desta clase tan interesante xordéronme dúbidas que quería comentar con vós.

Persoalmente, considero moi difícil empregar unha metodoloxía innovadora coas TIC. Moitos mestres pensan que por empregar unha pizarra dixital ou ordenadores Abalar fuxen da metodoloxía tradicional. Non se engañen señores! Empregar os ordenadores Abalar como unha continuación do libro de texto, incidindo en actividades tradicionais, non significa utilizar as TIC dun xeito innovador.

Ademais, dende a miña experiencia persoal, puiden observar que no tempo que os nenos empregaban os ordenadores Abalar facíano individualmente e isto, non posibilitaba un aprendizaxe cooperativo.Como futura docente, xurdíronme dúbidas para como ser innovadora empregando as TIC.

No tocante a esas dúas palabras que tanto se escoitan na sociedade actual de "nativos dixitais", despois desta sesión reflexionei sobre se os nenos actuais son nativos dixitais ou non, ou é unha fácil xustificación para introdución das TIC na aula.

Algunha compañeira comentaba os problemas que se ocasionaban nun aula cando fallaban os ordenadores, está o profesorado correctamente formado para solventalos sen afectar ao ritmo da clase? E por outra banda, este tipo de recursos poden chegar a establecer diferenzas entre o alumnado? (Hai cativos que non dispoñen de internet na casa e non poden traballar cos seus ordenadores Abalar fóra do centro e outros que non teñen posibilidade nin de cargar as baterías dos seus equipos).

Comentarios

  • Andrea Fernández López

    Hola María!

    Estoy totalmente de acuerdo con lo que dices acerca de que en cierto modo el uso de recursos digitales en el aula puede llegar a provocar diferencias entre el alumnado, ya que después en sus casas no podrán continuar con el trabajo del colegio si no disponen de los medios necesarios, de hecho esta temática es para mí una de las más importantes en relación a las TIC. ¿Cómo podríamos como profesores subsanar esas diferencias en el caso de que las hubiera? 

    Por otra parte, en lo que se refiere a la preparación del profesorado en relación a la reparación de los fallos que puedan surgir con los ordenadores ABALAR, creo firmemente que es cuestión de práctica... que después de que se tenga experiencia, los profesores lo harán de manera sitemática. Sin embargo, obviamente tienen que tener preparación para ello, y muchas veces, por esto, se enfatiza en la formación del profesor en aspectos técnicos, quedando relegado a un segundo plano su formación en aspectos didácticos y quizá por este motivo nos encontramos bajo mi punto de vista "falsas innovaciones". 

    Está claro que es un tema muy complejo, y ojalá en este tiempo que nos queda podamos darle otra vuelta a todas estas cuestiones y encontrar alguna posible vía o solución. 

    Un saludo! Smile

     

  • Zoraida Golobardas Magdalena

    Hola María!

    Estoy contigo en lo que respecta a la extendida y cuestionable afirmación que considera a los niño/as de estas edades Nativos/as digitales, y voy a intentar ir más allá.

    Creo recordar que un día a principio de curso hablamos de esto en el aula, y es que todos nosotros/as estamos también en ese paquete. ¿De verdad? ¿Debemos “comernos” esa etiqueta que a alguien se le ocurrió ponernos en la solapa? Pues que quieres que te diga, cuanto más se nutren algunos, a mi más se me atraganta. Sin embargo, los felicito, BUENA ESTRATEGIA DE MARKETING!

    Personalmente, y a pesar de que todo lo realizado durante este cuatrimestre me ha permitido mejorar tecnológicamente hablando, creo que todavía me queda mucho por aprender. ¡Formación permanente! ¿Os acordáis?

    Esa formación, sine qua non, considero que no podremos mejorar nuestro trabajo.

    Un saludo y buen post Smile