Cómo buscar en Internet?

Na clase interactiva do 16 de marzo preguntámonos:  “¿ qué facemos para buscar información?”

A maioría de respostas foron tanto buscar en Google como en bases de datos, polo que se nos propuxo buscar 3 palabras clave en relación aos contidos que traballamos ata o momento.Como a miña resposta a ónde busco información foi Google, puxen nese buscador as palabras “tecnología educativa herramienta”.

Aproximadamente, coa miña busca, obtiven 1.860.000 resultados. Sirve todo este material? Non, xa que non o imos a revisar por completo. O que eu adoito facer é, como moito, mirar a primeira páxina que me aparece nos resultados.Polo tanto, que pasa coas demais páxinas que quedan sen mirar? Non é información valiosa?

A partir deste punto toca formularnos a nosa maneira de buscar en Internet. Está claro que temos que optimizar a nosa busca se queremos atopar información concreta en relación ao que estamos buscando.

Por iso, debemos ter claro as palabras claves que queremos buscar e cales descartaríamos dentro a información que nos interesan. Posteriormente,debemos ter en conta os operadores booleanos xunto con trucos e comodíns. Desta maneira, seremos capaces de afinar a nosa busca.

Por último, non debemos esquecernos de que o mundo non se acaba na busca automática. Temos que ter en conta tamén outras opcións como poden ser os marcadores sociais e os metabuscadores.

Dende o meu punto de vista penso que é necesario que nos reformulemos a nosa maneira de buscar na Internet. Que nos proporcione un gran número de información pode ser beneficioso ou prexudicial dependendo de se somos capaces de facerlle fronte a esa posibilidade cos nosos coñecementos de busca. De nada nos serven os 1.860.000 resultados do comezo se non os vamos a revisar todos.

Por ese motivo, considero que as opcións dadas na clase para estes novos métodos de busca poden ser útiles para a nosa vida. Persoalmente, teño a intención de considerar e implantar todos estes métodos nas miñas próximas procuras en Internet.

Comentarios

  • Rosa Rey García

    Non sei si ti estarás de acordo comigo bea, pero eu o largo da miña vida académico boto en falta que me ensinaran a buscar información correctamente e de maneira máis efectiva. Por outra parte tamén descoñezo cales son aquelas páxinas que poden ser relevantes para as distintas temáticas que traballamos. En definitiva,teño a  necesidade dunha orientación as preguntas: Como buscar? e  Onde buscar?

  • Belén Quintana Río

    Comparto la idea de Rosa. Creo que durante nuestros años escolares hemos calificado a la asignatura de TICs de "poco valiosa", de asignatura comodín de la que la mayoría nisiquiera teníamos apuntes. Nos limitábamos a ir al aula de informática y matar 50 minutos haciendo "chorradas", por así decirlo. Creo que sería una gran idea que los centros escolares empelaran esas horas para dotarnos de competencias útiles sobre el mundo de la Red e Internet (además de enseñarnos a utilizar WORD y EXCEL).

    Por otro lado, apoyo a Rosa en el hecho de que en la carrera se nos podría ofrecer más información sobre páginas, bases de datos o portales relacionados con la temática de nuestro grado, ya que yo muchas veces me encuentro perdida a la hora de recopilar información valiosa en Internet.

    PD: Buena entrada Bea!Laughing

  • Ana Morala Escobar

    Completamente de acuerdo con la opinión de Rosi! Creo que tenemos un vacío de formación increíble en el tema de la búsqueda de información (De búsqueda efectiva, al menos jajaja) y contigo, Bea, en cuanto a lo útiles que van a sernos las indicaciones de búsqueda aportadas en estas sesiones, no sólo para esta materia si no para todo lo que nos queda por delante!

  • Ana Morala Escobar

    Jajajaja, se me adelanto Belén en el comentario! En cuanto a su comentario, en mi colegio, considero que si tuvimos una buena formación en el ámbito de la tecnología y la informática... al menos mientras fue obligatoria, ya que al pasar a ser optativa, muchos optamos por los idiomas... y adiós muy buenas! Sin embargo, echo de menos esta formación en estos primeros años de carrera!

  • Belén Quintana Río

    Pues sinceramente me das mucha envida Ana, porque mi formación en el ámbito de las nuevas tecnología fue bastante autónoma... pero bueno, nunca es tarde para formarse!

  • Carla Vázquez Formoso

    Ana, pois seguindo o teu tema, no meu colexio tampouco tivemos ningún tipo de clases relacionadas coa informática ... o que si que ofrecían eran obradoiros pola tarde ou cursos do concello ... o mismo que noutras moitas comundiades digo eu! jajajaj 

    Por eso Bea, penso que se a nos nos parecen novedosos estes métodos de busca ... deberiamos no noso futuro como profesionais inculcarllos ás persoas xa dende cedo, para que se beneficien deles, non? Smile

  • Beatriz Souto Rial

    Estou moi de acordo con vos rapazas! A verdade e que si me houbese gustado coñecer métodos de busca máis efectivos con anterioridade.

    Dentro do ámbito pedagóxico, comparto con Rosa o descoñecemento de páxinas relevantes para as temáticas que estamos a traballar.

    En canto a formación no colexio respecto ás TICs eu tampouco tiven ningunha materia relacionada salvo en 4º da ESO. Aínda así, era considerada como materia secundaria e pasabamos o tempo nas redes sociais( como Tuenti por exemplo).

    Por último, estou contigo Carla! Anímovos a todos, como futuros pedagogos, a inculcar estes métodos de busca dende un principio.