Gamificación

Hoxe mirando o blog  Tiching atopeime cun termo descoñecido para min a gamificación. A gamificación ou ludificación é aplicación de dinámicas e estratexias do xogo en ambientes e ámbitos da vida diaria, como a educación, as empresas, etc  co fin de motivar e aumentar a concentración e o esforzo. Proporciona un aprendizaxe máis lúdico e divertido e o mesmo tempo permítelle o profesor ou responsable elixir o xogo e o momento no que se pode xogar.

Coa gamificación motivase o xogador para que participe, comparta e interactúe. Pode axudar a que o xogador se interese por cousas que doutra maneira non o faría.

Existen en Internet ferramentas gratuítas e accesibles para empregar nas aulas e algunhas delas son: mozilla OpenBadges, Duolingo, Testeando, etc

Na miña opinión a todos ou case todos os nenos e adolescentes lles gustan o videoxogos e parece unha moi boa ferramenta empregar o que a eles lles gusta para a súa aprendizaxe, porque se motivaran e implicaran máis nas súas actividades e nas diferentes materias. Ademais afianza dun xeito máis lúdico os coñecementos adquiridos

E vos coñeciades este termo? Que opinades?

Déixovos aquí o enlace do artigo de Celestino Arteta que me deu a coñecer a gamificación e un vídeo sobre o mesmo.

 http://blog.tiching.com/gamificacion-del-aprendizaje-una-tendencia-educativa/

Comentarios

  • Carla Vázquez Formoso

    Non tiña nin idea deste termo Raquel! Pero paréceme estupendo que se poida optar con iniciativas coma esta para motivar a aprendizaxe, e, ao mesmo tempo, aprender cousas novas!

  • Belén Quintana Río

    Yo tampoco conocía este término, pero sin embargo he de reconocer que, en entradas pasadas, ya había tocado la importancia de introducir el juego en la educación formal, porque como tú dices creo que es una gran herramienta tanto para motiviar y animar al alumnado, como para transmitir conocimientos de forma efectiva y original.  Asi que añado el término a mi diccionario! :)

  • david reboredo gutiérrez

    A verdade é que eu tampouco coñecía a existencia dese termo, mais considero que é importante a introdución desta práctica nas escolas. Todos nos encontramos motivados cando imos realizar un xogo, polo que pode ser unha boa idea aplicar os xogos na educación co fin de manter motivados e atentos ao alumnado. Penso que a gamificación debe ir gañando terreo nas aulas escolares, posibilitando un maior interese dos alumnos por aprender, así como favorecer a súa aprendizaxe. Con isto, penso que os niveis de abondono escolar se poderían reducir. É unha posibilidade que se debe difundir!

  • Paula Rivas Táboas

    No había oído hablar de ese concepto Raquel, pero la verdad es que me parece una iniciativa muy interesante. Hoy en día los niños y adolescente están pegados a los dispositívos electrónicos todo el día, y los videojuegos es un tema que a la mayoría les apasiona, por eso me parece una idea genial potenciar este aspecto y convertirlo en educativo.

  • Judith Viqueira Díaz

    Cada día sorprendesme máis, a verdade e que conincido bastante co que dis no teu blog, porque a todos os nenos lles gusta xogar e aos que non son tan nenos tamén, xa que o xogo faise mais divertido e interactivo ca unha clase teórica onde se expoñen coñecementos. Esta práctica fomentaria que os alumnos e alumnas mostrasen mais ganas por aprender e se visen moitvados á hora de acudir ao centro escolar.

  • Cristina Martínez Álvarez

    Eu tampouco coñecía este termo. Penso que é unha iniciativa de interese xa que ... que mellor maneira de aprender que dun xeito lúdico? hoxe en día as tecnoloxías son empregadas polos nenos/as xa dende cativos posto que non sería un problema traballar con elas. Como di Paula, deberíamos centrarnos en potenciar este aspecto (a maioría dos nenos/as lles encantan os dispositivos electrónicos) e indtroducir as tecnoloxías cada vez máis no ámbito educativo.

  • Sara Sanmartín Méndez

    Hola! al igual que mis compañeiros yo tampoco conocia el termino GAMIFICACION, pero me gusta la idea. Pienso que siempre es más facil conseguir aprendizajes que perduren o significativos si se hace de una forma practica o ludica; y si aun por encima te diviertes pues mejor! Esta metodologia es fantastica!! Gracias raqueta!!