Videos Educativos

 

Co motivo da realización do noso propio vídeo educativo, pescudei na rede distintas páxinas que conteñen recursos multimedia dedicados á axuda dos docentes na explicación de diversas materias. Así mesmo, na descrición de algunha concretamente podemos atopar a palabra "pedagóxicos" como definicióon multimedia de ditas ferramentas.

A miña intención era ver en que medida se empregan estes mecanismos para poder instaurar nas aulas as novas tecnoloxías, tendo en conta o visto na última clase expositiva. Aínda así, aoo fío do último tema expositivoo e por vivencias propias, tanto escolares coma no Prácticum I, debo expresar o meu asombro ao ver como na era da comunicacióon e da información, seguimos a empregar a mesma capacidade e técnica de oratoria para transmitir os coñecementos. Tampouco se pode negar que nalgún aspecto levamos avanzado, pero polo xeral non é a utoopía (por chamarlle de algún modo) que se noos presentaba desde os distintos plans promovidos pollo goberno.

Póñóvos por caso: o CEIP onde eu levei a cabo as prácticas, non dispuña de aula de informática actualizada; os ordenadores, por falar claro e mal, eran do ano da "pera", sen falar do pouco ou ningún uso que se lles daban. Na sala sala de mestres, como se comentou, si había dous e en moi bo estado, pero restrinxidos a uso profesional dos docentes.

Os nenos manexan á perfección os móbiles de última xeración, as redes sociais e mesmo as App de mensaxería instantánea, pero todo o que saben de ordenadores foi transmitido persoalmente polos proxenitores ou ben acudindo a clases particulares de informática. 

Polo tanto, onde está o presuposto? En que se emprega? Que control existe sobre o emprego do mesmo por parte dos directores do centro?

Pooderían, cando menos, darlle aos cativos a posibilidade de visionar máis vídeos e non so os do CD dos libros de texto. Deben saber as vantaxes e inconvintes, navegar poola rede, buscar información, interaccionar co mundo real que os rodea. 

Polo tantoo, desde o meu puntoo de vista, non so deberiamos de facer un vídeo se non darlle oportunidade aos docentes de que, a través dos mesmos, ensinaran e comprenderan a importancia das redes neste mundo interconectado.

Despisteime do tema e funme poolas ramas. Pero aiquí vos deixo os enlaces. Que ganas de ver os vídeos!

http://www.educarchile.cl/ech/pro/app/search

https://sites.google.com/site/bancoderecursosmultimediales/videos-educativos

http://www.educatube.es/

Comentarios

  • Isabel Gulías Sieiro

    Hola Lucía! Totalmente de acuerdo, me parece un absurdo que teniendo en cuenta la era en la que nos encontramos, dónde estamos completamente rodeados de tecnología por todas partes, continuemos con la misma metodología docente que hace 20 años. Las nuevas generaciones están completamente sobreestimuladas por todos los recursos tecnológicos que están a su alcance y por ello, se hace imprescindible una nueva metodología docente, pero sin embargo, parece que aunque muchos cambios ya se están dando, nos queda un largo camino por recorrer!

  • Carla Vázquez Formoso

    Totalmente de acuerdo contigo Lucía, hai colexios que seguen na idade de pedra! O problema é que os docentes e as aulas seguen ahí estancados, pero os alumnos non, e esta distancia tecnolóxica, por así dicilo, inflúe negativamente aos centros en xeral. E, en canto ó presuposto .... supoño que estará fundido en cubalibres no congreso! Que depresión por dios. E, no quero meter a pata, pero non creo que os diretores dos centros teñan moito control sobre o mesmo .. pero xa che digo que non sei. O que está claro é que todos debemos colaborar para que esta situación cambie!

  • Belén Quintana Río

    Está claro que es muy necesaria una "actualización" en materia tecnológica en la mayoría de centros educativos de nuestro país. Hace unos días en la una entrada de nuestra compañera Isabel Gulías sobre los conceptos de nativos e inmigrantes digitales. El primero hace referencia todas las personas que nacieron rodeadas de las nuevas tecnologías, mientras que el segundo acuña a el resto de personas que nacieron y vivieron antes del auge de estos dispositivos. Yo creo que aquí radica un poco el problema. La mayoría de los profesionales de la educción son inmigrantes digitales, personas que no tienen un gran dominio sobre las tecnologías, es más, me atrevería a decir a que no tienen prácticamente ninguno y le muestran un gran respeto y "pánico". Considero que esto influye porque al no dominar ese ámbito tampoco exigen la actualización y por lo tanto los alumnos continuan con metodologías didácticas de hace décadas. Durante mi Prácticum I he podido observar como era los docentes más jóvenes (ya nativos digitales) los que luchaban por integrar en el centro nuevas metodologías haciendo uso de ordenadores, pizarras digitales, tabletas....

     No sé, para mí es un tema preocupantes, pero considero que no todo profesional de la educación lo califica asi.

  • Ana Morala Escobar

    Buenas tardes Lucía!

    Estoy completamente de acuerdo contigo y con el resto de compañeras, en cuanto a la necesidad de innovar en el campo de la didáctica y las metodologías educativas, ya que, la sociedad cambia, como es lógico, y la tecnología avanza a un ritmo increíble; Por ello, considero que la sociedad en general, y los profesionales de la educación en particular, deben (debemos) saber adaptarse a estos cambios y aprender a sacarle provecho, a explotar la infinidad de posibilidades que nos ofrecen las nuevas tecnologías y sus recursos. 

    No podemos permitir que se den situaciones tan ''precarias'' a nivel de metodología y nuevas tecnologías en los colegios actualmente, porque, básicamente, es un absurdo ir en contra de la evolución y el desarrollo; Lo lógico, en mi opinión, es saber enfocar estos avances y sacarles el máximo partido.

    Muy buena entrada!