Infoxicación, sobrecarga informativa ou infobesidade

Non sei se lembrades que nunha das clases interactivas, tratamos o termo de infoxicación.

Creo que esta imaxe ven a reflexalo moi ben:

https://www.flickr.com/photos/ofernandezberrios/6315001752/in/photostream/

Ademais grazas ao que nos que comentou Adriana, a búsqueda desta imaxe en google realiceina filtrando os resultados por aqueles que se poden compartir libremente.

Esta imaxe foi compartida por Olga Berrios en https://www.flickr.com/, isto trátase dun sitio web onde se pode compartir, almacenar, ordenar, buscar e vender vídeos e fotografías a través da rede.

O concepto de infoxicación fai referencia a gran cantidade de información que recibimos continuamente debido ao exceso de contidos en Internet. Navegando pola rede atopeime cos síntomas que provoca a infobesidade:

-Agobio derivado del gran volumen de datos e informaciones.

-Cierto desconcierto ante tanto contenido de un mismo tema.

-Parálisis ante la gran cantidad de información que se nos ofrece

Non vos sentides identificados con estes síntomas derivados da sobrecarga informativa?

Cantos de nós non nos agobiamos ao entrar o correo e ver que na bandexa de entrada hai máis de 200 correos e case todos son de publidade? Ou ao buscar algo nalgún buscador e ver que aparacen 1.250.000 resultados, alguén pasa dos 5/6 primeiros resultados? Alguén comprobou que en realidade existan ese case millón e medio de resultados? Corroboramos que todos aqueles datos que buscamos son reais?

 

A miña gran pregunta agora é : Como podemos deixar de estar "infoxicados"? E pensando nunha solución para esta cuestión decátome de que é un dos temas que tratamos ao longo deste cuatrimestre nesta materia, esta é a filtración ou curación de contidos, datos e informacións. A rede cada vez avanza máis pero con ela tamén avanzan día a día as ferramentas que nos poden axudar a realizar esta tarefas.

 

Fontes consultadas:

 

 

Comentarios

  • Cristina Fiuza Rodriguez

    Hola Nuria! Me siento absolutamente identificada con esta entrada. Me doy cuenta, por ejemplo, cuando me pongo a hacer algún trabajo de clase que poco a poco voy acumulando páginas, artículos, fuentes y más fuentes y cuando me tengo que poner a redactar el propio trabajo no tengo ni idea de por dónde empezar... 

    Considero tal y como tú misma señalas en la entrada, que este hecho llega un punto  el enque resulta contraproducente y la herramienta más poderosa de la que disponemos es, efectivamente, la curación de contenidos.

  • Candela Rivera Leal

    Coincido totalmente con tu entrada y con el comentario de Cristina, es increíble la cantidad de pestañas que puedo llegar a tener abiertas aportándome poco o nada sobre lo que prometían. Es cierto que al menos yo personalmente en lo que es la curación de contenidos estoy un poco pez, pero poco a poco voy haciendo uso de las herramientas empleadas en clase, facilitando bastante la labor de llegar a una información útil y veraz. 

  • Nuria Parada

    Sí, chicas coincido con vós en que ao final á hora de realizar calqueira traballo acabo abrindo tropecentas páxinas e non sei moi ben por onde empezar pero espero que isto mude pouco a pouco grazas a que cada vez máis fago uso das ferramentas que nos foron proporcionadas na clase aínda que por suposto me queda moito por aprender en canto a curación de contidos se refire.

  • Noelia Fernandez Alvarez

    Eu tamén, ao igual que vós, me sinto identificada con esta sobrecarga informativa, como ben ti indicas Nuria. Sen ir moito máis lonxe, cada vez que quero buscar información adoitada e precisa do tema que xira en torno á entrada que quero publicar, xa me sinto infoxicada. Quero reunir todo o que encontro para que sexa completo, e á súa vez non quero estenderme demasiado para non resultar aburrida; entón xa comezo a agobiarme porque non podo igualar a información que atopo e que a entrada sexa pequena, en certa medida.

    Penso, coma vós, que a curación de contidos é óptima de cara a superar este estado; para, cando menos, poder organizar a información encontrada e ter claro o que nos interesa e o que non, en xeral, o que é significativo en relación ao que nós estamos buscando.

  • Noelia Dominguez Hermelo

    Totalmente de acuerdo con vosotras chicas, yo me encuentro en la misma situación a la hora de buscar información. Es abrumadora la enorme cantidad de páginas que se nos ofrecen o que nos aparecen cuando realizamos una búsqueda. Como decías tú Nuria en tu entrada, la cantidad de resultados que aparecen cuando utilizamos en un buscardor, la verdad es que yo, personalmente, cuando busco algo en google no paso de la primera página o de las 5 ó 6 primeras entradas como tú comentabas. Ya solo con esas seis páginas la información que aportan es exhaustiva y ya me siento infoxicada como comentaba Noelia.

    Lo cierto es que yo también considero una herramienta muy útil la curación de contenidos y creo que aún me queda mucho por aprender en lo que al uso de ésta respecta.

  • Nuria Parada

    Moitas grazas polos comentarios chicxs! E perdoade pola tardanza pero estes días atópome desconectada!