O caso de Jessi Slaughter (cyberbulling)

Hola compañeir@s!

En relación co que se falou na expositiva do 19 de abril, acordoume un caso que vira xa fai moito tempo na rede acerca dunha nena de 11 anos que se facía chamar Jessi Slaughter. Esta rapaza con tan curta idade, tiña un perfil na páxina MySpace e, a raíz duns rumores que a vinculaban cun artista, tivo uns minutos de fama en Internet que pronto se volveron na súa contra. Pois, a comunidade de persoas anominas do foro 4chan, viron nela un "obxetivo fácil" e o que comezou por insultos e críticas destructivas, rematou polo hackeo das súas contas persoais (facéndose públicos o seu correo electrónico e redes sociais) continuando así, o cyberbulling nestas redes e facéndolle a vida imposible á nena. Xa non só se viu afectada a súa imaxe en Internet, senón que tamén transcendeu e viuse afectada na súa vida cotiá, porque a esas alturas, viralizárase a súa imaxe e foi convertida nun meme, sendo obxecto de burlas e acoso no seu propio centro educativo.

Con este acontecemento, foise xenerando unha identidade dixital desta nena que repercute negativamente nela, e da que posiblemente lle sexa moi complicado desvincularse. E como se pode ver, esta identidade non só foi creada pola mesma nena, senón por todos aqueles que crearon memes sobre ela. A identidade dixital polo tanto, non precisa só do contido que cada un comparte na rede, senón que a través de outro contido relacionado con un, se xera tamén a identidade dixital. Coincidindo así coa definición de identidade dixital de Castañeda e Camacho (2012): "...asumiendo que el concepto “identidad digital” se refiere a los aspectos de la tecnología digital como mediadora en la experiencia de la identidad construida por las personas y también condicionada por factores sociales." 

Por outra banda, están as consecuencias que tivo Jessi a nivel social e psicolóxico, xa que non só sufriu de cyberbulling, senón que a raíz disto, tamén pasou a sufir bulling na súa escola.

Finalmente, ¿Que opinades sobre este caso?

Se queredes informarvos máis sobre él, deixovos unha noticia (que só atopei en inglés) e un vídeo da canle de youtube de DrossRotzank (que foi onde descubrin este caso).

http://www.independent.co.uk/news/people/jessi-slaughter-youtube-video-viral-troll-damien-leonhardt-2010-myspace-a6959436.html

O vídeo:

Referencias:

- Castañeda, Linda; Camacho, Mar. “Desvelando nuestra identidad digital”. El profesional de la información, 2012, , v. 21, n. 4, pp. 354-360.

Comentarios

  • Cristina Fiuza Rodriguez

    Hola Nuria! Me ha parecido muy interesante tu entrada, aunque se trata de un tema realmente duro. Tanto en las clases como en diversas entradas se ha hablado del tema del bulling a través de las redes, y lo cierto es que aunque los ataques sean a través de la pantalla (o comiencen de esa manera), las consecuencias son muy reales.

    Tal y como apuntas, en este caso todo surgió porque la identidad digital de esta niña adquirió fama y esto hizo de ella un blanco fácil y una vez llegados a este punto la situación se escapó totalmente de sus manos. De nuevo la cuestión es cómo enfrentarse a estas situaciones, si bien es cierto que la educación es una parte muy importante dentro de este proceso (tanto educación tecnológica como educación "general") creo que teniendo en cuenta las consecuencias que estas situaciones pueden tener para sus víctimas, quizás se deberían crear herramientas que hagan posible la paralización total de estas situaciones, aunque tal y como ya hemos visto en numerosas ocasiones, cuando algo entra en la red, es imposible hacerlo desaparecer. Considero que desde  nuestra perspectiva pedagógica deberíamos aunar esfuerzos para buscar soluciones afectivas que no se centren sólo en la prevención, sino en la interveción directa en el problema ya que es una necesidad educativa evidente y de total actualidad.

    Un saludo!!

     

  • Melisa

    Hola Nuria! A decir verdad desconocía este caso de cyberbullying y me ha impactado, ya que la gente no es consciente a lo que se expone en internet y se cree que con la creación de un perfil falso en internet, ya están a salvo de cualquier amenaza y esto, no es así. Ya el hecho de que una niña tan pequeña tenga acceso directo a internet sin ningún tipo de control parental y tenga identidad digital en distintas redes sociales es algo inadmisible. Lo que empezó siendo un juego para la niña, terminó siendo una situación incontrolable tanto para ella, como para su familia y en internet, ya que como mencionas, toda su vida quedó al descubierto y al ser tan pequeña, se convirtió en un blanco fácil para aquellas personas que solo buscan perjudicar a los demás a través de la red, y esto es culpa tanto de la niña como de sus padres y por supuesto, de quienes se encargan de difundir el contenido y realizar las burlas y memes pertinentes.

    Aquí se vuelve al tema de educar en y para la red, ya que es muchísima la gente que a día de hoy sigue sin conocer los peligros que genera internet y para evitar más casos de bullying y cyberbullying es necesario seguir concienciando y tomar ejemplo de aquellos casos que han surgido para evitar que se sigan repitiendo y nosotros como futuros educadores, debemos de transmitir este mensaje e intervenir directamente para que poco a poco se vaya erradicando este problema.

     

  • Lourdes

    ¡Hola Nuria!

    No conocía este caso y me ha parecido muy duro. Es increíble como poco a poco, y lo que empezó como una noticia falsa, fue envolviendo la vida de la niña. No entiendo que hace alguien de 11 años subiendo contenido a internet, pero mucho menos que satisfacción pueden encontrar personas adultas en reírse de ella, hackear sus cuentas y amenzarla. En este caso, además de educación sobre los peligros que conlleva la red, se muestra una total falta de educación en general; además el cyberacoso desencadenó que sufriese buying también en el colegio. Es un tema bastante difícil, la verdad, pero la parte positiva de que este tipo de situaciones se hagan famosas es la posible repercusión que pueda tener en los más jóvenes, concienciándolos de a que se exponen a través de internet y las redes sociales.

    Un saludo!

  • Nuria Recouso

    Moitas grazas a todas pola vosa opinión! O certo é que este caso é moi duro e por desgracia, non é nin o primeiro nin último. Eu opino que xa non só que dende a educación se debe intervir cos nenos e ca xuventude, senón cos pais e demais adultos, xa que penso que moitos deles non teñen coñecementos (ou non suficientes) sobre que son as redes sociais e internet, e as consecuencias negativas que poidan aportar estas cando se fai un mal uso.

  • Lorena Resua

    Bos días Nuria!

    Pareceme moi interesante a túa entrada xa que este é un entre tantos casos que considero non deberían pasar. Eu estou totalmente de acordo en que se usen as novas tecnoloxías, pero sempre con control e responsabilidade. Pero na actualidade todo o mundo ten redes sociais, incluso nenos de 10 anos xa teñen facebook, instagram e whatsaap. Esto pois non me parece ben xa que dende nenos estáselle creando unha identidade dxital que non deberían de ter ate que fosen responsables eles mesmos do que fan.

    Creo pois que deberían mellorar as condicións das redes para que ata certa idade non se poida acceder a elas. Algúns considerarán que é inxusto o que digo, pero considero que hai que ter un poco máis de control que só poderemos conseguir deste xeito, xa que os adultos non poden estar as 24 horas do día controlando aos nenos. Pero sí pode existir un filtro que distinga á perfección a idade dos nenos.