Curación de contidos

Internet tróuxonos moitísimas cousas novas, cambiado o noso mundo por completo e para sempre. Internet é unha fonte inmensa de oportunidades e sobre todo de información. Información que se duplica cada 8 horas e que multiplica o sentido da existencia da curación de contidos e a análise da información.

E é que tanta proliferación de contidos fixo que nos afoguemos literalmente nunha sobre carga de informacións que ameaza con destruír nos.

Qué é curación de contidos?

A curación de contidos consiste en buscar, atopar e seleccionar os contidos e informacións relevantes para distribuílos de forma segmentada nunha organización ou colectivo.

A curación de contidos enmárcase nunha estratexia de achegar valor separando o gran da palla no que se coñece como fluxo de información ou infoxicación. O sentido detrás de todo isto reside en mellorar a capacidade de asimilación de información por parte das empresas e evitar a saturación por exceso de información.

O obxectivo é filtrar os contidos a través dun proceso sistemático e máis ou menos automatizado que aforre tempo e facilite a toma de decisións.

Qué non é curación de contidos?

É importante ter moi claro que non é a curación de contidos. A xente busca na internet información para resolver os seus problemas. Pero iso non significa que curen contidos.

Curar contidos supón manter un esforzo de procura sistemático mantido no tempo e centrado nun tema ou varios temas de relevancia para a organización ou persoa.

Fálase de curación de contidos ou a arte de presentar información de relevancia de forma sistemática e consistente.

A información relevante o é hoxe e mañá, mantén isto en mente: non queremos informacións que en tres meses non acheguen nada.

En conclusión curar contidos é filtrar información cun obxectivo claro e ben definido.

As 5 claves para unha curación de contidos efectivo

1. Mentalidade crítica

Se falamos de que a curación de contidos é "o antídoto" que os profesionais da comunicación online teñen contra a infoxicación, o sentido crítico é a base. Discernir entre o contido realmente valioso para a comunidade e o que non o é marcará a diferenza dunha curación de contidos efectiva,

Unha actitude crítica debe asentarse sobre un profundo coñecemento dos intereses do público obxectivo e da actualidade da temática que traballemos.

2. Especialización temática e en canto ao público obxectivo

Moi relacionado coa anterior porque será moi complicado que podamos formar esa mentalidade crítica se non estamos realmente especializados nun tema concreto e nun segmento de público obxectivo determinado.

Busca ese "nicho", le, comparte, analiza,  trata de especializarte e estarás a dar un paso de xigante cara a esta curación de contidos efectiva.

3. Análise e optimización

Os enormes volumes de información e contidos que alagan a rede diariamente obrigan a todos os profesionais dos medios sociais e a creación e curación de contidos a estar sempre á última en canto ás tendencias actuais, contidos que mellor están a funcionar e modas que afectan os intereses do público obxectivo.

Isto, ademais de ser unha das fases da curación de contidos, debe integrarse dentro das rutinas de traballo diarias porque só así poderemos aproveitar unha das grandes vantaxes da contorna online fronte ao 1.0, a inmediatez para poñer en marcha cambios que nos axuden a mellorar.

4. Constancia

Como en todo, será moi complicado que os usuarios detecten que es realmente un usuario de calidade porque compartes contidos interesantes dun día para outro.

Estou convencida de que para facer as cousas ben non hai atallos así que o traballo ben feito, constante, e continuado será o que che permita situarte como unha fonte de contidos interesantes e fiables dentro da túa comunidade.

5. Estilo propio

Busca ese estilo persoal que te diferencie do resto de "fontes de contido" online.

Un tema concreto, unha forma de presentar os contidos, de citar  fontes, de desenvolverte nunha rede social concreta pode ser algúns factores que che axuden a configurar o teu estilo persoal e situarte ante o teu publico obxectivo.

Catro ferramentas moi útiles para a curación de contidos

Existen tantas formas de atopar, filtrar e compartir estes contidos xeniais para os teus seguidores en canles sociais como usuarios. Non podemos falar dunha única forma de facelo porque depende, tanto do usuario que leve a cabo estes labores de curación de contidos, como da súa intención en redes sociais e o tipo de audiencia. De todos os xeitos creo que estas catro ferramentas pódenche axudar moito  en todas as fases do proceso.

Feedly

Empezamos polo principio, pola procura de contidos. Feedly é, para min, unha ferramenta fundamental para non perderme nada dos blogues que considero máis intersantes e ter organizadas todas as fontes de información. Ademais de estar informada en todo momento, Feedly vai permitir aforrar unha chea de tempo ao non ter que "saír a buscar" os contidos ás tolas polos buscadores ou redes sociais e vai simplificar a recolección de contidos.

Paper.li

Esta ferramenta vai permitir editar unha especie de diario propio que se nutrirá das fontes que indiquemos. Desta forma teremos ordenada toda a información, facilitaranos a súa análise e por tanto a curación de contidos. Sen saír da aplicación (da mesma forma que en Feedly) imos poder compartir os contidos seleccionados.

Pocket

Pasamos á seguinte fase. Xa buscamos os contidos que máis nos interesantes coas ferramentas anteriores así que agora toca analizalos de novo para estar convencidos de que é unha información pertinente para compartir nas nosas redes sociais. Pocket será o teu mellor aliado dentro desta fase porque che vai a permitir gardar toda esa información e ordenala da forma de que mellor che pareza para facilitarche a siguente fase, á hora de compartir nas túas canles sociais.

Buffer

Buffer é unha ferramenta xenial para axudarche a compartir os teus contidos en redes sociais. Volvendo ás etapas que nomeamos máis arriba, Buffer é realmente útil para facilitarnos os dous últimos pasos porque nos permite tanto ter o control á hora de compartir, ordenando e programando as publicacións, como á hora de analizar a repercusión conseguida.

Paréceme especialmente interesante a posibilidade de segmentar os nosos contidos e distribuílos en cada canle de forma independente, podendo incluír grupos e comunidades.

Estas ferramentas son só catro exemplos das decenas ( ou centos) de ferramentas que nos poden axudar na curación de contidos. Calquera ferramenta que che permita simplificar a procura de novas canles de información, a organización dos contidos,  o momento de compartir ou a análise posterior será unha ferramenta adecuada para a curación de contidos.

A selección de contidos dentro do mar de información que é internet é un proceso complicado pero á vez apaixonante. Estar en contacto con todos estes contidos diariamente axudarache a aprender a separar o que realmente merece a pena do que non e, para min, é a mellor forma de estar sempre ao día e poder crear uns contidos propios.

E vós seguides algunha estratexia para a curación de contidos prefixada? que ferramentas vos parecen máis interesantes para obter estes contidos xeniais dos que falamos e que ferramentas incluiriades?

http://www.totemguard.com/aulatotem/2012/06/del-caos-al-orden-encontrar-filtrar-y-coleccionar-contenido-educativo/

http://blogcued.blogspot.com.es/2015/01/la-curacion-de-contenidos-como-nueva.html

http://elearningyvirtualizacion.blogspot.com.es/2014/03/actividad-3-la-curacion-de-contenidos_22.html