• Blogs
  • ...
  • REFLEXIÓN VÍDEO COMPETENCIA DIXITAL

REFLEXIÓN VÍDEO COMPETENCIA DIXITAL

Bos días compañeiros e compañeiras de stellae!

Hoxe gustaríame compartir con vos as reflexións máis destacadas que obtivemos as miñas compañeiras Jéssica Abalo Paulos ,Ledicia Veloso Abalo ,  María Vidal Ramil mais eu, Araceli García Navia , tras a realización do vídeo referente ao tema Competencia Dixital.

Como xa dixemos, o vídeo que elaboramos pretende construír unha explicación sobre o significado da Competencia Dixital da maneira máis lúdica e dinámica posible. Para a elaboración de este material audiovisual utilizamos a técnica Stop- motion, destreza de animación que consiste en aparentar movemento dos obxectos estáticos mediante unha serie de varias imaxes sucesivas.

Parécenos interesante a utilización de esta técnica non soamente para dar a coñecer o significado do concepto Competencia Dixital, se non tamén como modelo de elaboración de materiais e traballo académico. Este tipo de experiencias procura un ensino globalizado e interdisciplinar, é dicir, unha aprendizaxe na que cada individuo que participa na súa elaboración teña a posibilidade de asumir un papel determinado segundo os seus gustos, preferencias e destrezas, o que producirá que todos os alumnos se sintan motivados xa que perciben que teñen unha función e papel importante na construción de tal recurso pedagóxico.

competencia_digital.png

Valorando esta proposta como iniciativa da clase de Tecnoloxía Educativa, sen lugar a dúbidas chegamos ao consenso de que propostas como estas deberíanse ter en conta en edicións futuras. Son moi poucos os mestres/as que nos dan a oportunidade de traballar con materiais tan importantes e que se encontran á “orde do día” como son os vídeos. No mundo audiovisual que vivimos actualmente, é interesante que teñamos a oportunidade de adentarnos e combinar procesos do método científico tecnolóxico con mecanismos creativos e imaxinativos.

Así mesmo, a realización do vídeo e tras informarnos en diferentes fontes de información como o Marco Común de Competencia Dixital Docente, permitiunos facer unha autoreflexión sobre en que dimensión e nivel nos atopamos, cales son as nosas habilidades coa tecnoloxía, e o máis importante, permitiunos identificar a nosa competencia dixital.

Comentarios

  • Jessica

    Como bien dice Araceli, a través del video intentamos dar una idea sobre el concepto de competencia digital. Por un lado, intentamos reflejar los contenidos que fuimos aprendiendo a lo largo de la materia y, por otro, nos tuvimos que ver en la tesitura de emplear programas de edición de video, algo que yo jamás había utilizado.

    La verdad, a pesar de que trabajamos bastante en la realización del vídeo (ya que preparamos nosotras todos los materiales, incluso fabricamos los vestidos de una de las Barbies, realizamos muchísimas fotografías para conseguir los mejores resultados posibles,…) tenemos que decir que nos resultó bastante divertido llevarlo a cabo. Además, en el transcurso del mismo, cada una iba aportando sus ideas, por lo que el resultado final es fruto de un gran trabajo colaborativo.

    Destacar que a pesar del pequeño problema que tuvimos con el audio, ya que nos resultó imposible  ponerlo bien del todo, a pesar de volver a realizar las grabaciones una y otra vez, estoy bastante satisfecha con nuestro trabajo en general y, sobre todo, con la experiencia vivida durante su realización. Quien sabe, quizás algún día nos animemos a realizar algún que otro video, ¿Por qué no? jajajajaj

  • Ledicia Veloso

    Hola chicas!

    Como bien decís, después de esta primera experiencia con el Stop-motion, y pese a esos problemillas con el audio que menciona Jéssica, el resultado, para ser la primera vez, es aceptable no?

    Este proceso que hemos experimentado, y cómo de una primera idea “Reflejar la competencia digital” hemos ido desarrollando otras ideas (desde contraponer la idea correcta de competencia digital con la errónea, proponer dos puntos de vista sobre esa misma idea, simular una entrevista de trabajo…) sin olvidarnos de todas las muchas ideas que descartamos, considero que el resultado no es lo esencial, sino que el proceso que llevamos a cabo, es lo que nos permitió aprender, no sólo en la utilización del programa, sino en los matices que implica ser competente digital.

    Esta experiencia es un ejemplo de los muchos materiales que se pueden elaborar de forma propia para trabajar infinidad de contenidos, ya que aunque en la red nos existe numerosa información, podemos no encontrar aquella que se ajusta a nuestras exigencias. De esta forma, tendremos materiales actualizados con los que poder trabajar.

    Finalmente señalar, que aunque este proyecto de vídeo tuvo un tiempo reducido para su elaboración, considero que la compenetración y la labor grupal han sido adecuadas, pese a la dificultad del gran trabajo que supuso realizar y montar todas las fotos (Miles de fotos diría yo!!). No obstante, animo a todos/as a que probéis a realizar un vídeo y comprobar cómo se puede dotar de movimiento con unas imágenes!

    Saludos!