Yo Robot, máis cerca de ser realidade?

No primeiro blog que se nos encomendou realizar debía tratar de algunha serie ou película que estivera relacionado ca tecnoloxía, eu escollera a película “Yo Robot” na que se trataba que os robots se rebelaban contra os seus creadores, e dicir, os seres humanos para tentar controlar o mundo.

Ás veces como vemos en distintos sucesos, a realidade pode chegar a superar a ficción, ou esta última pode chegar a predicir o que podería suceder nun futuro, un exemplo disto estámolo vendo continuamente coa serie dos Simpson.

Relacionado ca película “Yo Robot” días atrás puiden ver unha noticia que trataba a mesma temática que esta, que era nin máis nin menos que a Intelixencia Artificial, na cal se mostra que existe preocupación por parte de algúns sectores ou institucións sobre o desenvolvemento desta nova tecnoloxía, os cales manifestaban que habería que establecer parámetros para controlar ese crecemento.

Unha institución que mostrou esta preocupación como se explícita na noticia foi a Casa Blanca que decidiu tomar rendas no asunto, anunciando que o subcomité de aprendizaxe automático e Intelixencia Artificial do Consello Nacional de Ciencia e Tecnoloxía reunirase semanalmente co obxectivo de controlar os avances en dito sector, para realizar esta supervisión os expertos recolleran datos das novidades da Intelixencia Artificial e Aprendizaxe Automático tanto en sectores públicos como privados do ámbito internacional.

Esta vixilancia non trata de frear o progreso desta tecnoloxía, senón que trata de obter un coñecemento sobre o desenvolvemento da mesma para de tal xeito aprender a regulala.

Estas preocupacións baséanse princincipalmente nos principais problemas que poden xurdir por unha mala codificación, dun deseño inseguro e da aparición de algoritmos que poderían alterar en gran medida as vidas das persoas, esta inquietude a súa vez deriva da angustia que xeran os problemas vinculados a un mundo excesivamente automatizado.

Na actualidade xa podemos ver sistemas robotizados en algúns sectores produtivos, como por exemplo na ganaderia no que para ordeñar xa se empregan sistemas automatizados sen necesidade de contar ca presenza de algunha persoa, esta cuestión tamén pode facer que o sistema produtivo pegue un xiro, posto que ca presenza destes robots destruiranse postos de traballo, xa que non se necesitarán tantos recursos humanos para realizar unha mesma tarefa ou desenvolver un traballo o que pode ser en moitos casos contraproducente.

Vinculando coa educación, a cuestión e si realmente este desenvolvemento da intelixencia artificial podería axudar nos procesos educativos, e incluso si se podería dar o caso de substituír a figura dun docente pola dun robot que estivera programado para levar adiante as clases.

 

Dende a miña humilde opinión, considero que un robot nunca podería desenvolver o rol dun docente, posto que si que é verdade que o mellor podería expoñer os coñecementos, pero non pode satisfacer outros aspectos que están presentes no proceso educativo, como son aspectos emocionais, persoais etc.

Llorca, A.(2016). La Inteligencia Artificial preocupa... incluso a la casa blanca. Genbeta. Recuperado de: http://www.genbeta.com/actualidad/la-inteligencia-artificial-preocupa-incluso-a-la-casa-blanca

Fecha de consulta. 22/05/16

Comentarios

  • Leti Carrera

    Hola Rubén.

    La sociedad en la que vivimos se está volviendo cada vez mucho más tecnológica. La cantidad de sistemas automatizados que forman parte de los sectores productivos está en aumento y esto conlleva un gran cambio; la substitución de personas por máquinas. Sin embargo, respecto al ámbito educativo me parece una idea totalmente disparatada el substituir el docente por un robot.

    El rol del docente es fundamental en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El robot simplemente se dedicaría a transmitir conocimientos, dejando en un segundo plano muchas funciones que desempeña el docente como diagnosticar necesidades, motivar al alumno, ofrecer tutorías, colaborar en la gestión del centro, ser empático, etc.

    Muy interesante tu post.

    Un saludo

  • Carlota Rodríguez

    ¡Hola, Rubén!

    Me parece muy interesante tu entrada. Desde la retroalimentación hacia tu primera publicación, como lo que expones en la misma. Te felicito por ello.

    Decir que me sorprende realmente la posibilidad de que el rol de un profesor o una profesora sea desempeñado por un robot, ya que coincido contigo y con la compañera Leticia en lo que opináis sobre la importancia del "calor humano" a la hora de llevar a cabo el proceso de aprendizaje.

    No obstante, me gustaría resaltar aquí el hecho de que no todos los profesores ni todas las profesoras son como esa concepción idílica que tenemos en mente ahora mismo. Quiero decir, ¿ninguno de nosotros ha experimentado la sensación de estar en el aula con un robot, pese a que este fuese de carne y hueso? 

    Con esta reflexión, quiero decir que considero, como vosotros, que un ser humano no es reemplazable en su rol de enseñanza por una máquina, pero que nosotros también debemos dar un paso en la evolución para no acabar convirtiéndonos en robots de carne y hueso.

    De nuevo, te felicito por la entrada. ¡Un saludo!

  • Annabel

    Buenas Rubén! Pues en relación con lo que comentas de las vacas por ejemplo, que el proceso de ordeñado sea mediante robots hace que  la máquina no sepa en qué momento parar de ordeñar y siga succionando leche a la vaca, lo que le produce heridas muy graves que posteriormente se le infectan y les provocan mastitis. En mi opinión y teniendo este tipo de cosas en cuenta, un robot está bien para realizar ciertas actividades,como en las fábricas de coches que bajo supervisión humana los robots realizan trabajos de forma más rápida y precisa, pero no sería adecuado dejar sin supervisión a seres vivos en general con robots ni confiarles ciertas cuestiones que puedan poner en peligro su vida y su salud. Yo creo que de ninguna forma un robot va a poder sustituír a un ser humano, ya que hay decisiónes que tomar que no son programadas, o situaciones en las que hay que actuar sin previo aviso, y es muy dificil programar a los robots para que tengan en cuenta infinitas situaciones posibles que se pueden dan y pueden poner en riesgo la vida y el físico de los individuos.

  • Ruben-Lopez

    Grazas polas vosas opinións compañeiras!

    Como dis Carlota e co que estou totalmente dacordo, é verdade que existen docentes que mesmo parecen robots, creo que durante a nosa traxectoria académica todos nós atopamonos con algún, por iso é fundamental que os profesores elixan a profesión de docente por vocación e non por que non lle dou a nota para outra cousa, que estean motivados ca labor que realizan, xa que considero que é vital para que desenvolvan o seu traballo da mellor forma posible.

    Por outra banda, como dicides Leti e Annabel é certo que en sectores productivos os robots poden ser de gran utilidade, anque por outra parte tamén teñen a consecuencia que destrúen postos de traballo. Por exemplo, nunha noticia que saíu hoxe na que un empresario que posúe unha cadena de comida rápida que afirmou que "é máis barato comprar un brazo robótico de 35.000 dólares que contratar a un empregado que non é eficiente pagandolle 15 dólares a hora embolsando patacas fritidas" o que mostra que ás veces os avances tecnolóxicos poden ter consecuencias negativas.

     

    González, María. (2016).Es más barato usar robots que subir el sueldo mínimo a los empleados de McDonals, según el ex-CEO. Xataka. Recuperado de: http://www.xataka.com/robotica-e-ia/es-mas-barato-usar-robots-que-subir-el-sueldo-minimo-a-los-empleados-de-mcdonalds-segun-el-ex-ceo

    Fecha de consulta: 25/05/16