As competencias dixitais

Pódese decir, que dende o último cuarto do S.XX, estamos a asistir sin lugar a duda, a unha revolución sin precedentes nos medios de acceso ao coñecemento e na xestión. A sociedade do coñecemento aséntase fundamentalmente na aparición de Internet como elemento global, que permite acceder a todos por igual, a cada un dos seus contidos, así como na elaboración de estos, eso si, mediante o desenvolvemento das novas tecnoloxías.

A continuación pasarei a recoller unha definición de competencia social: “ as competencias sociais fan referencia a habilidades e estratexias socio-cognitivas cas queno suxeto conte na interacción social, dentro das competencias sociais inclúense as habilidades sociais, o autocontro, a autorregulación emocional, o reforzamento persoal e as habilidades de resolución de problemas, posto que permite ao individuo facer fornte con éxito as demandas da vida diaria ”.

A nivel educativo, isto favorece en gran medida o acceso ao coñecemento a través das novas tecnoloxías da comunicación e da información, é dicir, ten lugar a capacidade de aplicar a tecnoloxía para mellorar os procesos de aprendizaxe. A pesar disto, tamén pode acarrear algún problema que outro, xa que o alumno debe afrontar a dixitalización das diferentes áreas do coñecemento, así como o docente ten que estar capacitado para encauzar ao alumno no uso correcto destas, e na integración didáctica dos novos contidos.

Ao meu parecer, para que se leve a cabo unha correcta búsqueda de información, en tanto o acceso aos contidos da rede e o traballo levado a cabo nesta, tanto por parte dos alumnos  como do profesorado, debería realizarse en entornos seguros e avalados por persoas competentes na materia. Deste xeito, podemos grarantir unha constante actualización de toda información sobre novas aplicacións e recursos en rede que podan ser utilizados.

Comentarios

  • Tamara

    ¡Buenas tardes Andrea!

    Me parece muy interesante la publicación  que has realizado y por eso me gustaría que visualizaras este vídeo, además de leer el artículo expuesto en el. En este, hay un párrafo que me parece interesante comentar contigo: “Que un niño sepa mover imágenes en una pantalla táctil o mandar un mensaje, no significa que sepa usar bien las nuevas tecnologías. Las competencias digitales son mucho más que eso.”

    ¿Tú qué opinas? ¿Estamos preparados para que los niños antes de hablar sepan utilizar un teléfono móvil? ¿La educación debería estar mejor preparada para este cambio de época que estamos atravesando? ¿Se tiene consciencia de que las competencias digitales son algo más que entrar en youtube o en las distintas redes sociales?

    Aquí adjunto el enlace que te llevará al vídeo: http://www.crtvg.es/informativos/hai-que-acompanar-os-pequenos-no-uso-das-novas-tecnoloxias-2679060

    Un saludo Andrea.

     

  • Carla Codeseda

    Buenas tardes, chicas.

    Me gustaría opinar sobre el comentario que realizó Tamara, pues en mi opinion no estamos preparados para este cambio. Lo digo porque aunque si hay juguetes que ya están adaptados a estas nuevas "necesidades" de los niños no llega a estar expandido del todo, pues quitando esos seleccionados juguetes el resto de aparatos electrónicos (ordenadores, móviles, tablets..) siguen sin tener adaptaciones o variables para los más pequeños. Esto hace que estos, al tenerlos tan al alcance de sus manos, los utilicen igualmente, lo que conlleva a que cada vez niños más pequeños tengan acceso a una gran variedad de información que no esta sesgada ni adaptada a ellos influyendo, en la mayoría de los casos, de forma negativa en su desarrollo.

    ¿Opinais de la misma manera?

    Un saludo.

  • Andrea Balseiro Ferreiros

    Bos días chicas!

    No que respecta a túa reflexión Carla, estou completamente dacordo, non o poideches explicar mellor. Temos que ser conscientes do que os nosos fillos poden levar ou non as mans, e neste caso, pareceme precipitado que nenos como ben dis ti Tamara, que ainda non saben nin falar, xa sepan utilizar as novas tecnoloxías (ainda que a día de hoxe, a naide lle sorprenda). Na miña opinión isto non é culpa dos cativos, senon tamén en parte dos pais que lle lo consisten (os cales nalgún caso non son conscientes dos efectos negativos que pode repercutir no pequeno) así como da sociedade.

    Con respecto a frase que sinalas Tamara “Que un niño sepa mover imágenes en una pantalla táctil o mandar un mensaje, no significa que sepa usar bien las nuevas tecnologías. Las competencias digitales son mucho más que eso.”​ estou totalmente deacordo con ela. Que un neno sexa capaz de realizar esta acción non implica que esteña a levar a cabo  un bo uso das mesmas, pois estas van moito máis alo. Estes teñen que saber buscar, seleccionar, o que poden subir ou non, compartir... en esto temos que axudar todos, acompañandoos nesta experiencia, no uso correcto da Internet, ademáis de na aprendizaxe das diversas ferrementas dixitais. 

    E moi importante que os pais estén atentos disto e lles deixen facer uso delas, eso si, sempre que antes lles ensinaran como levar a cabo un uso correcto das mesmas. Ademais destes, tamén ten un peso moi importante a educación, a cal, ao meu parecer, debería cambiar, para que como ben se di no video que me adxuntaches (o cal debo decir que me pareceu moin interesante e invito a todos os meus compañeiros a que o visualicen) "as novas tecnoloxías se convertesen nunha ferramenta que se empregase en todas as materias, da mesma forma que as van ter que usar en todas as áreas da vida."

    Moitas grazas polo voso interese.

    Un saúdo!

     

  • Lucía Blanco

    ¡Buenas tardes, chicas!

    Con respecto a lo que comentáis las tres, estoy de acuerdo en general con todas, pero quería puntualizar una cosa (sobre todo): Andrea, en un momento dices que los padres de los/as niños/as tienen cierta culpa de que desde tan pequeños/as tengan un acceso tan fácil a las nuevas tecnologías (aunque bien explicado después); creo, y me apoyo en lo que dijo Tamara: los padres no son conscientes del peligro que pueden ser para niños y niñas tan pequeños/as, es decir, no saben usarlas ni la repercusión que tienen, así que, respondiendo también a una de las preguntas que plantea Tamara también, antes de poner en manos de estos/as niños/as unas herramientas tan grandes para ellos/as, la educación debería actualizarse y enseñarles a usarlas, a padres/madres y niños/as.

    Por otro lado, es muy importante lo que dice Carla, las herramientas que se les proporcionan deberían estar adaptados a ellos/as: a su edad, a sus características personales, cognitivas y físicas y a su entorno, pero para esto es necesario mucho trabajo y, como nos dijeron el otro día en la expositiva, nosotras como pedagogas jugamos un papel clave en este proceso.

    No sé qué opináis de nuestro papel aquí, pero es un ámbito muy actual y del que todavía nos queda mucho que aprender.

    Un saludo!

     

  • Tamara

    ¡Buenas tardes, chicas ¡

    Antes que nada,  me encanta, este espacio donde estamos compartiendo opiniones, es algo que deberíamos hacer a menudo ya que haciendo este tipo de ejercicios ampliamos nuestra mentalidad, además de descubrir aportaciones y opiniones similares y contrarias.

    Centrándome en nuestro tema a debatir, estoy totalmente de acuerdo con vosotras, yo también considero que no estamos preparados ante este cambio y considero que mucho menos preparado está la educación, tal y como apuntaba Lucía. No solo deberían educar a los jóvenes ante estos peligros, sino que los padres también deberían tener más información acerca de todo lo que contiene y acecha en internet. Por eso mismo la gran importancia de los profesionales en el ámbito de la educación, en el que claro está, formamos parte. Tal y como comentaba Carla y Lucia la adaptación de edades considero que es algo imprescindible, los pequeños de la casa deben atravesar una serie de etapas antes de darles un acceso tan grande como es la Red de redes.

    Como decía Andrea, considero que los padres tienen que tener una supervisión de este uso ya que mientras no se lleve a cabo una formación para todos adecuada y nos conciencie realmente de que internet tiene muchísimos beneficiosos pero también numerosos peligros, no es bueno dejar completamente en las manos de los jóvenes tal herramienta.

    ¡Un saludo!

  • Uxía Adán

    Boas tardes a todas!

    Estiven lendo este debate que se formulou por aquí e pareceume moi interesante o que se fala sobre os pais. 

    Estou totalmente de acordo co que apunta Lucía, os pais as veces non teñen coñecementos sobre os perigos que supoñen as novas tecnoloxías para os seus fillos, e deixanlles utilizalas de modo inconsciente. 

    Por isto, non só nos debemos centrar na formación dos máis novos en canto as ferramentas dixitais; os pais, mestres, tutores, ou calquera persoa a cargo de menores, deberían recibir formación para poder controlar o uso que os máis pequenos fan delas.

    Guías como esta https://www.ucm.es/data/cont/docs/39-2015-03-22-Gu%C3%ADa%20para%20padres%20y%20educadores%20sobre%20el%20uso%20seguro%20de%20Internet,%20videojuegos%20y%20m%C3%B3viles.pdf que está dirixida aos pais e aos educadores e fala sobre o uso seguro de internet, os móbiles e os videoxogos, deberían fomentarse para promover o uso responsable das tecnoloxías.

    Un saúdo chicas!

  • Andrea Balseiro Ferreiros

    Moi boas chicas!

    Estou gratamente sorprendida de como estades a debatir e a reflexionar acerca deste tema conmigo, máis persoas así e con esta idea, son as que farían falta para sacar este tema adiante. Pouco a pouco habémolo de conseguir.

    Finalmente decirche Uxía, que me parece moi interesante a guía que subiches, e que puxeches a nosa disposición, podendo gozar deste xeito dela.

    Moitas gracias a todas e un saúdo!