Violencia machista e novas tecnoloxías

Con motivo do día da muller, que xa está preto, gustaríame facer unha pequena reflexión acerca da violencia machista e as novas tecnoloxías.
Supoño que non son a única que pensa que as redes sociais son un bo medio para visibilizar e difundir casos de violencia machista, e tamén pode ser un lugar de encontro para que as rapazas que o desexen poidan compartir as súas experiencias e proceso de superación.
Ata aquí, cumpren unha función moi positiva. Mais nos últimos meses están a aparecer continuos anuncios de aplicacións e redes para controlar as conversas da tua parella ou amizades e saber cal é a súa ubicación nese momento. Aínda que nalgúns casos non apareza explicitamente que se crean para o control da muller, por como está estructurada a nosa sociedade non é difícil darse conta do que hai detrás: un sistema patriarcal que aproveita calquera medio para retroalimentarse e medrar día a día.
Deberían fomentarse aplicacións de denuncia, espazos seguros onde mesmo poidamos ter asesoramento e acabar coa censura ao corpo da muller nas redes. E non só iso, senón que a través das redes podemos facer visibles a todas aquelas mulleres da historia que foron invisibilizadas durante séculos.
Se o perigo existe polo simple feito de ser muller, este está presente en cada ámbito da nosa vida. Temos que analizar cada aspecto, cada situación, cada medio, para descubrir que intereses os moven.
Para rematar, só facer fincapé en que o acoso e o bullying que parecen ser inherente ás redes sociais nos nosos días, acentúase nas mulleres, e non só iso, senón que se ve agravado ao pertencer ao colectivo LGTB ou ao ser unha muller racializada. Loitemos contra toda inxustiza, tanto nas redes como na rúa!

Comentarios

  • Iris Rey Prado

    Totalmente de acuerdo con esta entrada compañera, ya que considero que actualmente la violencia de control es una de las formas más extendidas de malos tratos en las relaciones afectivas de menores. Controlar los horarios de la pareja, decirle qué puede hacer y qué no y restringir las amistades del otro.... "Es algo que tienen totalmente normalizado y eso es muy preocupante”, señala Raquel Contreras, responsable de la Unidad contra la Violencia sobre la Mujer en Almería. Las TIC han cambiado la forma en que la juventud vive sus relaciones en un mundo dominado por  las redes sociales, que tiene aspectos positivos pero también puede favorecer problemáticas. Una tecnología y una práctica online que permite conocer en todo momento dónde está, qué está haciendo, con quién esta hablando mi pareja, qué le está diciendo… puede ser lugar de encuentros y desencuentros, de desengaños y desilusiones, pero también de celos exagerados, de control, de dominio, de acoso, de humillación pública. 

  • Sara Piñeiro

    Al igual que mi compañera, estoy totalmente de acuerdo con este post, y me parece un post muy interesante por abordar el tema de las redes sociales desde la perspectiva del acoso y la violencia machista que se ejerce en dichas redes. Considero que las TIC son una herramienta muy potente en cuanto al cambio que se puede producir, pero también creo que es una herramienta muy potente en manos que pretenden utilizarla para reproducir la situación actual de patriarcado y sumisión de la mujer. Así mismo, es cierto que cada una de las redes sociales llevan implícito algún rasgo de control como el hecho de la última visita, si se ha leído o no el último mensaje enviado... Incluso los mensajes que se envían entre parejas están cargados de control como para conocer la ubicación exacta de donde se encuentra la otra parte de la pareja o incluso se llega a l situación de tener que mandar una foto con lo que lleva vestido la otra persona para la aprobación del otro para que pueda salir a la calle. 
    Todo esto, sin duda, nos hace aún más dependientes de los aparatos tecnológicos, y particularmente de las redes sociales, hasta llegar al punto de que en ocasiones es sencillo averiguar donde va a estar una persona, con quien y qué estará haciendo en un momento concreto del día.
    Parece impensable que en pleno siglo XXI estén ocurriendo sucesos similares cuando el rol con el que se empezaron a desarrollar las redes sociales era para socializar y conectar a la gente entre sí.

  • Cristina López

    Muy de acuerdo con este blog. Es cierto que con las nuevas tecnologías y medios de difusión se están viendo cada vez más los casos de violencia de género, los cuales antes eran más tabús y estaban ocultos. 

    Este día se celebra en muchos países del mundo, cuando las mujeres de todos los continentes, separadas por fronteras nacionales y diferencias de diversa índole como étnicas, lingüísticas, culturales...etc, se unen para celebrar este día. Se hace referencia a la lucha de la mujer por participar en la sociedad en igualdad con el hombre. En este aspecto hemos avanzado mucho en los últimos años, sin embargo, queda mucho por conseguir con la implicación de todos los sectores del mundo.

    La Carta de las Naciones Unidas, fue el primer acuerdo internacional para afirmar el principio entre hombres y mujeres. Desde entonces, la ONU y sus organismos promueven la participación de la mujer en las mismas condiciones que el hombre y en pleno respeto de los derechos humanos.

    Es increíble como a pesar de todo, las mujeres seguimos teniendo miedo al ir solas por la calle y seguimos estando sometidas. En definitiva, hemos avanzado mucho, pero todavía falta demasiado por mejorar.

  • Ángela González Villa

    Hola Lucía! Considero moi acertado o teu post, non só pola proximidade do día da muller, se non, como ti dis, polas tendencias tecnolóxicas que están xurdindo e que apoian a violencia machista. Ademais, como ben di Iris, nas redes sociais, tamén se dan os controis por parte da parella, a última conexión, control, dos amigos agregados , incluso obrigar e presionar para ceder os contrasinais e poder acceder as redes sociais da túa parexa, eliminando así a intimidade da mesma. Por outra banda, como ben mencionas, as redes socias tamén son unha importante ferramenta para a visualización da violencia machista, para reivindicar a violencia de xénero e todo aquilo que ten que ver co mesmo.

    Tamén considero interesante o teu escrito debido a que na actualidade as redes sociais son parte fundamental da vida dos adolescentes, mozos e mozas, e ditas aplicacións que fomentan o control a parexa poden influencialos, fomentando así dita violencia. Nos tempos que corren, nos cales as vítimas de violencia de xénero non deixan de subir paréceme moi importante estudar as redes sociais dende o punto de vista pedagóxico para paliar moitos elementos das mesmas que pertencen a unha sociedade patriarcal, que xulga a muller a priva de liberdade, para educar nas relacións sociais e de xénero positivas en relación á tecnoloxía.

  • Lucía Rico

    Boas de novo compañeiras! A raíz do tema aberto onte, seguín buscando na rede para saber un pouco máis do tipo de aplicacións das que falei. Descubrín que hai páxinas enteiras adicadas a recomendar infinidade de aplicacións de control, tanto en conversas privadas como de ubicación, etc. Sería verdadeiramente interesante saber como denunciar este tipo de aplicacións do mesmo xeito que se poden denunciar publicacións en Facebook, Instagram,...

  • María Rodríguez Miguéns

    Penso que é impensable non estar a favor deste post, Lucía. En pleno S. XXI paréceme preocupante que estean a ocorrer este tipo de cousas. Recordo, varios anos atrás, ver en facebook publicidade de aplicación para "controlar á parella". Nese momento non dei crédito ao que estaba lendo e decidín comprobar se se trataba de publicidade falsa, pero pronto descubrín que non. Unhas das aplicacións que recordo chamápabase MSPY, capaz de controlar as mensaxes recibidas e enviadas, coñecer a identidade da persoa, etc. 

    A liberdade é un dereito que todxs debemos ter presente! Loitemos contra este tipo de situacións.