Sharenting

Navegando onte pola rede, atopei unha noticia que me causou especial atención. Qué es el “sharenting” y por qué deberías pensártelo dos veces antes de compartir la vida de tus hijos en redes sociales.

O sharenting, anglicismo que provén de share (compartir) e parenting (paternidade), consiste en documentar os primeiros sorrisos, palabras, pasos... e cada unha das anécdotas dos máis pequenos en Facebook, Instagram e outras redes sociais.

Como usuaria das redes sociais, sigo a diversos personaxes famosos que teñen fillos/as. Algúns deles publican fotografías dos seus rapaces/as nas cales non se lles ve o rostro, pero a inmensa maioría suben imaxes nas que se lle ve a faciana, vídeos xogando, comendo, etc.

Existen tres categorías de pais nas redes sociais: os orgullosos, os protectores e os irritados. Os primeiros son aqueles a quen lles encantaría que os seus contactos das redes sociais soubesen todo sobre os seus fillos/as; polo que se encargan de facelo publicando cada foto e anécdota a través destes medios. Logo están os protectores da privacidade, non menos orgullosos dos seus fillos/as pero moito máis cautelosos á hora de publicar imaxes nas que aparecen os/as menores. E por últimos, hai moitas persoas que están irritadas e fartas do sharenting, xa que consideran que os rapaces/as non son o suficientemente maiores como para ler esas publicacións, así como para decidir se queren facer pública a súa vida.

Que opinades sobe esta práctica compañeirxs? Estades a favor ou en contra sobre a publicación de imaxes e vídeos dos/as menores?

Déixovos a noticia por se queredes botarlle unha ollada: http://www.bbc.com/mundo/noticias-44210074

 

Comentarios

  • Yolanda Rial

    Boa tarde Marta!

    En primeiro lugar dicir que nunca escoitara falar do termo, e en segundo lugar isto é algo que pasa a diario, pero que probablemente non nos paremos a reflexionar sobre o tema.

    Compartir cada momento significativo das nosas vidas converteuse nunha práctica máis que frecuente, normalizada. O primeiro que ve un recén nacido nada máis saír do ventre materno é un teléfono móbil. Persoalmente estou en contra, xa que a diario publícanse imaxes de menores que non poden nin elixir que queren mostrar deles, podendo isto afectarlle nun futuro na súa vida persoal ou incluso laboral.

    Velaquí unha noticia relacionada co tema e o mundo dos influencers: https://elpais.com/elpais/2018/03/28/gente/1522234364_322094.html

    Chiara Ferragni, á cal seguen millóns de persoas en Instagram, publicou a primeira fotografía do seu fillo o mesmo día do seu nacemento, e de contado comezaron a choverlle millóns de críticas.

     

     

  • Alexandra Rodríguez Gil

    Hola chicas!

    Este tema es algo que hablando entre compañeras ya habíamos tratado y, al igual que Yolanda, era desconocedora de este término. 

    Yo no estoy en contra de que los padres y madres suban fotos de sus hijos o hijas, pero sí que me parece que en muchas ocasiones los famosos, y los no tan famosos, bombardean sus redes sociales con fotos de sus retoños, y esto puede ser perjudicial para los más pequeños. Así que opino que los padres y madres pueden compartir imágenes de los pequeños, pero siempre con control. 

  • María Rodríguez Miguéns

    Boas noites Marta!

    Paréceme estupendo que decidiras subir este blog, xa que descoñecía por completo o termo sharenting. 

    Coñezo de xeito persoal a moitas persoas, sen ser famosas, que expoñen publicamente a imaxe dos seus fillos, sen que estes poidan decidir. De feito, este foi tema de conversación en moitas ocasións, posiciónome totalmente en contra da exposición de imaxes sen o consentimento da outra persoa.

    Credes que estas persoas se paran a reflexionar en que o rostro dos seus fillos está a circular por toda a rede, ou simplemente o fan sen reparar niso?

  • Lucía Lareo

    Buenos días compañeras!

    Con relación al tema centro de debate, me gustaría compartir con vosotrxs este vídeo que muestra los riesgos de llevar a cabo dicho acto, y tratar de concienciernos de la repercusión que puede tener un hecho que a simple vista parece tan inofensivo: 

    ¡Un saludo!

  • Cristina López

    Buenos días chicas!!

    Me parece muy interesante la idea que se está planteando. Recuerdo que desde que era pequeña, me sorprendía mucho ver los rostros de los hijos de, especialmente los famosos, difuminados en las revistas, redes sociales...etc. Pocos años después, encontré la respuesta. Sin embargo, a día de hoy, no pasa con todos los niños, ya que algunos están expuestos en su totalidad.

    Aquí os dejo un vídeo de las pautas que se aconseja seguir al subir una foto de tu hijo a las redes sociales. Entre ellas, es la de no plasmar las actividades que realizan, así como los horarios que sigue la rutina de los mismos. Otros aspectos, como no fotografiar la dirección de su domicilio. También, es conveniente configurar la privacidad, para que así solamente pueda ver esas fotos aquella gente que tengas como amigo/a.

  • Ángela González Villa

    Me parece muy interesante esta noticia, puesto que como futuros pedagogos tendremos que tener una opinión fundamentada acerca de este tema, siempre buscando el bienestar del menor. En mi opinión, considero, que es necesario que los progenitores respeten a intimidad de sus pequeños, aunque los niños carezcan de madurez para defenderla. Además, este derecho se encuentra recogido en distintos reglamentos tanto a nivel nacional como internacional. Cabe mencionar, que respecto a lo anterior, una sobreexposición de los padres a los hijos en las redes sociales podría considerarse desprotección por parte de los padres. Lo que demuestra la concienciación que existe ante esta problemática que debido al protagonismo que tiene cada vez más las redes sociales en nuestra vida va en aumento.

  • Marta

    Moitas grazas por pararvos a leer este blog, compañeiras!

    Satisfaime moito de que aprendérades este termo. Parecéronme moi interesantes e significativas as vosas aportacións.

    Un saúdo, chicas!