Asesor 2.0

Estou realizando un master en Barcelona, polo que non puiden asistir a terceira sesión de clase, investigando sobre o rol do asesor e as súas funcións e a raiz dos temas que estou a tratar no master " enseñanza e aprendizaxe en entornos dixitais"   atopeime cunha nova acepción "Asesor 2.0" que me parece mío interesante. Deixovos  aquí un esquema:

 

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Ao meu parecer, debido aos cambios que está a haber nesta Sociedade da Información, cada vez máis a Educación irá dirixida ao e-learning, posto que deste xeito rompemos barreiras de tempo, distancia, horarios... polo que necesitaremos estar áltamente capacitados nas NNTT para poder cumprir cas nosas funcións como futuros profesionais. De todos xeitos, quero deixar claro que a presencialidade ten algo que non logran as NNTT, trátase do contacto humano, das sensacións dunha conversación, da linguaxe non verbal.... polo que non podemos esquecer esta riqueza que nos aporta a Educación "cara a cara".

Deixovos unha pregunta aberta ao debate: ¿Qué pensades sobre a escola 2.0 (algúns xa falan de 3.0)? irá a Educación cara ese camiño? ou xa estamos nel?

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Comentarios

  • Jeannina Búa Devesa

    Yo pienso que, a día de hoy, aún estamos muy lejos de hablar de escuela 2.0 y mucho más, 3.0. Por lo menos la experiencia me demuestra eso. Tras cuatro años en una carrera, puedo decir que la utilización de las NNTT en el aula estuvo muy restringida, limitándonos exclusivamente a presentaciones powerpoint, visionado de algún video en la red, documentales, es decir, como un mero apoyo o sustituto de lo que son libros o la documentación. Así, piento que es ésta la primera asignatura en la que sí podría situar en una escuela 2.0. Sin embargo, considero que ésta actividad no sería igual de enriquecedora sino existiesen las clases presencial ya que éstas, a través de la docente, nos encaminan la actividad, nos lanza interrogantes, nos cuestiona... A través del blog, por lo menos por ahora esa es mi sensación, parece que cada uno va más por su lado, subimos una entrada, comentamos en otras...Pero está más deshilado diría yo, en clase se nos permite poner todo el orden y encauzarlo como fue el caso de la primera actividad grupal, en la que todos expusimos nuestra perspectiva, pero Lourdes encaminó en un documento conjunto. Lo que quiero decir con todo esto es que no acabo de concebir una escuela sin una interacción cara a cara entre profesor/a-alumnos, alumnos/as-alumnos, padres-profesores... Porque creo que se perdería algo esencial que es, como tu dices, el contacto humano directo. Además, es necesario la formación del profesorado, porque aunque ya se lleven varios años integrando este recurso en el aula, muchos docentes no están formados todavía para aprovechar las nuevas tecnologías, y digo aprovechar porque creo que hasta ahora, no se está haciendo, sólo se emplean como un sustituto y, por último, es preciso hacer ver al alumnado que todo lo que hay en la red colgado no sirve, navegar requiere un trabajo de búsqueda, de análisis, de crítica y, finalmente, de selección. 

  • EU

    Como podemos adentranos a unha escola 2.0....3.0...senon modificamos o curriculo na base...na educación Primaria e Secundaria.

    Sigo coa miña teima...xa a coñeces...pero e que é basico...NOVAS TECNOLOXIAS....vale...que bonito... e porque non mecanografía no curriculo escolar? empregamos portatiles, ordenadores, pizarras dixitais, pero temos as nenas e nenos buscando..." profe onde está a A, ou onde esta a W ". Empregamos pizarras que non son útiles no seu software e hadware pero instalamos un proxecto ABALAR...sen testear as ferramentas....sen ter medios e recursos para elas...e imprantando un proxecto sen formar ao profesorado....

     

    Pero non falemos só de Educación base....imos a propia USC...e a súa plataforma virtual...Unha plataforma máis reformada que nunca, pero en utilidade? ao final o único que serve e como unha mera páxina de descarga de documentos.

  • Iria Balayo Abeijón

    moi ben, estou de acordo convosco en que nin moito menos podemos falar dunha escola 2.0 (ou 3.0) pero parecevos ben que vaiamos cara ese camiño? ainda tendo en conta a pérdida do contacto "cara a cara" persoalmente creo que pouco a pouco as necesidades desta nova sociedade irán cara una escola máis virtual, ainda que non se perda a presencialidade. É como os periódicos en papel, está claro que se siguen utilizando e que nada mellor que tomar un café quentiño pola mañán con tempo mentras les o periódico en papel, pero son cada vez mais os que o len en internet. A miña opinión e que o profesorado ten que estar preparado para a nova sociedade, polo que non se pode entender unha falta de competencias nas TIC. "RENOVARSE OU MORRER".

    Graciñas polos comentarios, a ver se alguén mais se anima!! :)