"Influencia tecnológica en las personas con discapacidades"

En esta entrada me centraré en indagar y reflexionar sobre la “Influencia tecnológica en las personas con discapacidades”, a la vez que lo relaciono con la entrada anterior, “El valor del cambio”. Me he decidido a pensar en el valor de la tecnología para las personas con discapacidades, a raíz de una experiencia personal. Esa experiencia personal surgió cuando visité la “Asociación Síndrome de Down Compostela”. Teníamos que realizar una entrevista al director de la misma, este era totalmente ciego. A medida que íbamos avanzando, nos iba presentando todo tipo de tecnologías que tenía en el despacho, su reloj parlante, su portátil (basado en un simple teclado), su móvil parlante, sus libros, su radio, entre otros. No solo me impacto conocer de lleno a esta tecnología, sino la actitud del director ante ello, con comentarios que recuerdo como “Yo sin esto, no tendría tanta facilidad para llegar a este cargo, me motivan a venir a trabajar”, “Sigue habiendo barreras, pero con la tecnología cada vez son más fáciles superar”. Lo que me intentaba explicar, o al menos fue con lo que yo me quedé, es que no es tanto el valor de la tecnología en cuanto a habilitar mejor el trabajo de la persona, sino en hacer sentirles capacitados e independientes.

Aquí os dejo un video ilustrativo de lo que quiero expresar:


Pues bien, en estos casos, la tecnología satisface sus necesidades y además cambian su forma de ser y estar, en el mundo laboral. Pero la pregunta es, ¿puede ser la tecnología uno de los instrumentos clave, para la igualdad social? ¿Qué relación existe pues con el cambio social?


Uno de los aspectos clave para mí, sería que las tecnologías se adaptan al individuo, de manera que este le da utilidad en función de su necesidad específica y puede así desarrollar su conocimiento. Siendo también, una apertura cultural básica y necesaria para la sociedad actual. Centrándome más en el periodo educativo de la infancia y adolescencia, entra el periodo escolar, al cual considero un campo esencial para el uso de este tipo de tecnología. La principal razón la motivación, al igual que el beneficio cognitivo y académico del que se pueden beneficiar con nuevas fórmulas de formación, participación y ocio.

En definitiva, creo que a lo largo de mucho tiempo, se ha desperdiciado mucho conocimiento de aquellos que no podían expresarlo. Por ello, confío en que todo ese conocimiento siga  saliendo a la luz a través de la tecnología como medio y podamos todos enriquecernos de ello para llegar a ser una sociedad del conocimiento, real.

Comentarios

  • Berta Varela Garcia

    A verdade é que non caera na conta disto, do importante que poden ser as tecnoloxías para as persoas con discapacidades. E si, considero que se pode chegar a unha igualdade social grazas ás tecnoloxías, sempre que se empreguen con sentido crítico claro. E que, sendo así, calquera persoa discapacitada (menos os discapacitados mentais que polo de agora non existe unha tecnoloxía precisa que razone e actúe por eles como unha persoa sen ningún tipo de déficits) partirá da mesma base que as outras, desenvolvéndose un cambio social enorme, xa que estas persoas non precisarán de axuda, serán tan válidos e poderán desempeñar tarefas como calquera outra persoa. Sen máis, definitivamente dende a miña óptica a tecnoloxía pode ser unha ferramenta vital para frear a desigualdade social existente nun país desenvolvido neste sentido, porque doutra banda tamén servirá para incrementar máis a fenda dixital, e as desigualdades entre países desenvolvidos e subdesenvolvidos.

  • MartaValcarcelRubinos

    Certo, nesta área realmente considero a tecnoloxía como un axente de  cambio evidente e favorable a nivel social. Xa que non só se benefician as persoas con necesidades específicas de expresar o que sinten, pensan e saben, senón que a nivel xeral todos nos enriquecendonos da súa sabiduría transmitida.

  • Patricia Romero Rey

    Esta semana tiven a oportunidade de falar con unha profesora de Pedagoxía Terapeútica sobre o uso das tecnoloxía no mundo dos discapacitados. Como ela ben me dicía, as tecnoloxía neste mundo son de grande utilidade, posto  que podes empregar materiais máis interactivos. Poñíame como exemplo o caso dun alumno autista, que apenas se comunicaba cos profesores, nin familiares…e grazas ó uso do ordenador, ese feito cambiou, posto que aprendeu a mostrar os seus sentimentos a través deste aparello, e inclusive se comunicaba coa familia. Creo que é un gran avance neste caso, e noutros como a discapacidade auditivo e visual.

    Contestando a túa pregunta, hoxe por hoxe, creo que en vez de acentuar a igualdade se está facendo o contrario, acentuando a diferenza entre as persoas. E creo que este é o noso gran reto, facer que a través delas se chegue a igualdade social, e se produza un cambio de valores.

     

  • MartaValcarcelRubinos

    Depende en que termos falemos ao referirnos á igualdade, as persoas discapacitadas teñen maior igualdade grazas a tecnoloxía en canto a que estas lles axudan a acortar a diferenza propiciada pola discapacidade, nun contexto académico, laboral ou mesmo de ocio. Porén, entendo a túa postura se te refires a qué tanto de igualdade hai, nos custos desta tecnoloxía (que non están a man de todos).