REALMENTE AS NOVAS TECNOLOXÍAS DESHUMANIZAN A SOCIEDADE?

Recordo, como na primeira clase desta materia, nos invitaron a sinalar todos aqueles aspectos que poderíamos chegar a considerar negativos en relación as novas tecnoloxías.

            Un dos diversos efectos negativos nomeados foi a deshumanización que supón na sociedade actual, a utilización destas novas ferramentas. Dende ese intre supúxome unha gran curiosidade este tema, xa que nunca me parara a pensar que eu, en primeira persoa, poidera vivir este proceso. Tras darlle numerosas voltas, chegei a unha conclusión, que pode ser compartida ou non, pero básase nos meus coñecementos e experiencias con este mundo tecnolóxico, cibernético.

            Dito isto, podo reafirmar, que baixo o meu punto de vista, esta deshumanización producida polas novas tecnoloxías non existe como tal. Pódese admitir, que un uso abusivo destes aparellos (videoconsolas, redes sociais, chats…) pode repercutir nas relacións que un individuo ten coas persoas mais cercanas a él, como pode ser a familia, os amigos mais próximos… pero recalco, un uso abusivo, xa que considero que cun uso responsable destes utensilios os seus efectos non deixan de ser mais que beneficiosos. Realizo esta afirmación, basándome en que o tempo adicado as novas tecnoloxías, se non chegan a existir, sería adicado a calquera outro tipo de actividade lúdica ou de relaxación necesaria para o individuo. Isto foi do que me din eu conta, no meu caso, en numerosas ocasións refúxome nas redes sociais ou en videoconsolas para desconectar do mundo que me rodea, relaxarme… é dicir, se non estivese a facer iso estaría metido na cama leendo un libro, paseando, etc. pero de maneira individual, xa que como dixen, o individuo necesita momentos de soedade ou desconexión para recapacitar, pensar nos seus problemas...

            Por outra banda, engadir, ademais do exposto anteriormente, que esta deshumanización transfórmase nunha profunda socialización en numerosas ocasións a través da navegación pola rede. Realizo esta afirmación, xa que considero que internet póde ser unha ferramenta eficaz para conseguir bonitas relacións a través de chats, conversacións en vivo a través de micrófonos e webcam etc. No meu caso, considero que as novas tecnoloxías facilitáronme numerosas relacións a través de xogos en rede, axudáronme a deixar prexuízos atrás, que o mellor no meu día a día me fose mais difícil…

            Por estas razóns, considero que este termo pode ser rebatido, e como dixen anteriormente, baixo o meu punto de vista, este non se pode considerar un verdadeiro efecto negativo das novas tecnoloxías, xa que como podedes observar no meu caso, a min estas ferramentas producíronme na maior parte das ocasións o contrario, unha profunda humanización e socialización.

 

             

Comentarios

  • Talia Rodriguez Arribas

    Personalmente, opino que casi todo, sin exceso es bueno. Pero, ¿relamente crees que la mayoría de las personas (yo incluida) hoy en día no utiliza la tecnología (refiriendo aquí con whatsapp, redes sociales, chats...) en exceso? Yo creo que si, y eso es lo que deshumanización. Esta claro que las personas como seres sociales siempre vamos a querer tener momentos compartidos con otras personas, pero estos momentos que antes se producían en mayor cantidad han disminuído; ya que, con el uso de las nuevas tecnologías estamos en contacto con esas personas pero no viendolas o sinténdolas, por lo que se denomina deshumanización. 

    También es cierto, por supuesto, como bien indicas en tu entrada, que las nuevas tecnologías tienen muchas ventajas como conocer gente nueva, mantener el contacto con las personas que están lejos...¿pero y las que están a nuestro lado? ¿Necesitamos realmente las nuevas tecnologías para hablar con ellas? 

  • Adrian Bernardez Pintos

    Referido a la reflexión que haces Álvaro me parece un posicionamiento correcto pero demasiado personal.Para mí nuestra generación (89-92 por poner un intervalo de edades aproximada) vivimos en el borde de lo que digamos la ''interacción online'', es decir, nuestra generación como todas creció con la necesidad de interaccionar con la gente, pero ese concepto solo lo contemplábamos referido al cara a cara,convivimos con el contacto humano y sabemos lo que nos aporta e incluso conviviendo con la tecnología, conocíamos la riqueza del contacto humano y la tecnología era muchas veces una escusa para compartirla cara a cara. Pero la pregunta que me hago yo es, ahora, donde las nuevas generaciones crecen con la tecnología y la interacción online bajo el brazo y la comodidad que conlleva realmente sabrán apreciar el valor del contacto humano? ¿Tendrán la oportunidad de conocer la riqueza del contacto humano, o será simplemente un trámite en su vida diaria? En mi opinión ya se nota la pegada teconológica en las nuevas generaciones y sí, veo una deshumanización clara.

  • Álvaro Conde Debén

    Me parecen muy interesantes ambos comentarios. En ambas refleciones se hace referencia a que, en la actualidad, se da un uso abusivo de las nuevas tecnologías, de ahí la deshumanización, pero yo creo que debemos ir más allá como pedagogos. Realmente cual es el límite que nos hace pasar de un consumo responsable a uno abusivo?Yo creo que es ahí donde reside la clave. No creo que sea relacional el uso de la tecnología con la deshumanización sino que este proceso tiene más que ver con un mal uso de estas herramientas. Pero quién dice que actualmente se estén utilizando mal? Nose las nuevas generaciones (como bien dice Adrián) ya que mi conocimiento acerca de ellas no es muy profundo, pero nuestra generación realiza un uso abusivo? Yo, realmente, lo podría cuestionar. Un saludo

  • a

    Completamente dacordo Álvaro.Non entendo porqué a xente se empeña en decir últimamente que as novas tecnoloxías deshumanizan.Do que sí se podería falar e do excesivo uso das novas tecnoloxías,pero ese e outro tema.A verdade e que non entendo de onde xurdeu o debate.Facebook,whatsapp,Tuenti,twitter...que son máis que lugares de socialización?Onde podemos comunicarnos uns cos outros?Igual o que deshumaniza son os horarios laborais,o ritmo de vida que fai dificil que poidamos quedar e falar cara a cara....

    Gustoume a túa entrada.Saúdos!

  • Adrian Bernardez Pintos

    Entiendo lo que comentáis pero no acabo de compartirlo, para mí se puede reducir a esto: El uso de las tecnologías causa una menor necesidad de contacto humano? Sí, con lo cuál hay deshumanización. Claro que si hay un consumo excesivo será peor y hasta puede crear incluso algún tipo de trastorno social (  por ejemplo:ludopatía) ,pero creo que es innegable que desde que existen las tecnologías el contacto humano es menor porque se puede prescindir de este por ejemplo, para entablar conversación con alguien, y eso hace unos años, era impensable sin ser mediante el contacto humano.Para mí en mayor o en menor medida, deshumanización existe.