«Na homosexualidade algunha alteración ten que haber»

Esta semana salió en la prensa y a debate la actuación de un profesor de nuestra universidad, y más concretamente de Ciencias de la Educación, Magisterio. Las noticias recogen la denuncia que un grupo de alumnos de este profesor por sus palabras fuera de lugar en las clases. Este educador hace una serie de afirmaciones durante sus clases sobre temas como la homosexualidad o la pederastia, entre sus “perlas” dice: “a pederastia e a homosexualidade son eventos conxénitos, que se xeran durante o embarazo” y que si la universidad decide apartarlo de la docencia será porque “haxa profesores que entendan que lles estou facendo a competencia”.

A lo largo de todo el cuatrimestre fuimos comentando y trabajando la importancia del trabajo de los profesores, de su labor como educadores y de lo que influye en los alumnos, por eso hoy decido destacar esta noticia como un ejemplo de no ser un buen docente. Un `profesor debe de enseñar a sus alumnos y debe crear debate durante las clases, como este profesor dice, pero ni puede ni debe descalificar a un colectivo de la sociedad y mucho menos compararlo, a los homosexuales, con delincuentes como los pederastas, o decir que la homosexualidad es una enfermedad y que son unos “viciosos”. Si este profesor en vez de trabajar en la universidad, cuando los alumnos ya están formados en cuanto a ideas y creencias, lo hiciera durante la educación primaria, secundaria o incluso bachillerato, inculcaría valores racistas y homófobos, a mi forma de ver lo ocurrido, en sus alumnos, ya que estos son mucho más influenciables a esas edades. Según el periódico El Correo Gallego, entre otros, la USC le ha abierto un expediente “por su comparativa entre pederastia y homosexualidad”.

Diversos medios de comunicación se hicieron eco de la noticia, y La Voz de Galicia le realizó una entrevista que deja sin palabras:

 

-¿Que lle parece a polémica arredor dos seus comentarios?

-Colleume totalmente de sorpresa. Levo moitos anos facendo comentarios sobre asuntos de actualidade na clase e ese día xurdiu un comentario dunha alumna sobre unha sentencia sobre pederastia que ordenaba retirar palabras de Internet. Non imaxinaba que o alumnado fose tan sensible ou influenciable.

-Vostede sostén que a homosexualidade e a pederastia son froito dunha alteración conxénita.

-É a hipótese máis probable. Na década dos 70 a comunidade científica deixou de considerar a homosexualidade unha enfermidade e tamén a OMS quitoulle esa consideración. Outros apuntan a alteracións conxénitas e algunha alteración ten que haber. É un comentario coherente, informado e fundado en lecturas.

-E di que hai un compoñente de vicio.

-As alteracións de tipo conxénito non están demostradas, pero tampouco se ten demostrado o contrario, que non as haxa. No caso de que sexa que non as haxa podemos pensar nun compoñente de vicio. Un estudante preguntou se pode haber tamén algo educativo e o que respondín foi que os contextos e as condicións nas que vivimos determínannos. Penso que non descualifiquei a ninguén, que cada un interprete o que queira. Cando alguén sexa quen de demostrarme o contrario ao que penso cambiarei a miña opinión sobre este asunto.

-A denuncia pública di que vostede falou de que a homosexualidade é contaxiosa e de que as parellas gais non deberían ter fillos.

-Iso non o dixen, só falei no sentido dos valores que se poden adquirir, que os valores e os contextos nos condicionan. Foi a súa interpretación.

-¿Considérase vostede unha persoa homófoba?

-Non, nin moito menos, e non teño problemas cos negros ou cos inmigrantes. Outra cousa é que use datos de actualidade. Unha vez comentei un dato sobre os inmigrantes e as súas cotizacións á Seguridade Social e só dixen que os medios estaban trabucados con ese dato, que se dicía que os inmigrantes ían salvar a caixa das pensións e non van salvar nada.

-Entón non ten problema cos homosexuais.

-Non teño ningún problema mentres non me toquen o cu. [Ri].

-¿Que lle parece que a Universidade abra un expediente sobre este asunto?

-Se a Universidade considera que ten que abrilo, que investigue, pero creo que me coñecen bastante ben e que saben que cando falo falo argumentativamente non son unha persoa que desbarra. Procuro espertar, motivar e incentivar aos meus alumnos para seguir, é a primeira fase dunha lección, e que sexan capaces de pensar por si mesmos, é o meu deber.

 

http://www.lavozdegalicia.es/noticia/galicia/2013/11/28/domingo-neira-garcia-na-homosexualidade-algunha-alteracion-ten-haber/0003_201311G28P12991.htm

 

En esta entrevista resalto información que me pareció importante, como cuando dice que no es racista, que no tiene problema ni con los negros ni con los inmigrantes, eso ya es una respuesta que deja ver claramente que tiene rechazo hacia estos dos colectivos; así como hacia los homosexuales, que después de toda la polémica se permite el lujo de hacer bromas.

En otro tipo de comentarios que manifestaba durante sus clases infravaloraba a las mujeres dando a entender que los hombres son superiores, tal como afirman ex alumnos suyos.

Por todo esto considero que no es un ejemplo a seguir y que, como hizo la USC, se deben tomar medidas que radiquen este tipo de comportamientos.

 

http://www.elcorreogallego.es/galicia/ecg/usc-abre-expediente-neira-su-comparativa-pederastia-homosexualidad/idEdicion-2013-11-28/idNoticia-839666/

http://www.elcorreogallego.es/portada/ecg/non-sei-dou-no-cravo-eu-intento-cambiar-mundo/idEdicion-2013-11-28/idNoticia-839533/