Proxecto Abalar

Moitos de vos seguro que escoitastes falar do Proxecto Abalar presentado pola Xunta de Galicia. Este proxecto pretende introducir cambios na educación integrando plenamente as TIC´s no ámbito educativo. Por medio deste proxecto preténdese modernizar a educación mediante a integración das técnoloxías da informacióne comunicación en todos os ámbitos educativos coa idea de crear unha mellora educación. Dende este proxecto esperáse poder intervir na educación contanto coas infraestructuras e equipamento necesario; con contidos educativos, con formación e fomento da cultura dixital e coa integración e participación dos membros do contexto educativo. Para acadar uns óptimos resultados este proxecto estará encamiñado tamén a alfabetización dos profesores e non só pretende que nel participen profesores e alumnos nas aulas senon que se pretende achegar por medio deste proxecto as novas tecnoloxías tamén as familias.

Eu persoalmente penso que se este proxecto se leva a cabo dunha maneira ben estructurada e ben traballadasi que pode lograr unha importante mellora na educación, xa que nos atopamos na era da técnoloxía é debe ser dende a educación de onde se parta para familiarizar a poboación coa alfabetización díxital. Pero para iso débese lograr que este proxecto chegue a todos os centros educativos galegos a vez que debe ser programado para que todos os alumnos poidan ser participes del dunha maneira activa. Posto que ata o de agora no que nos referimos a este tipo de educación e familiarización cas TIC´s sempre atopamos moitos contratempo xa que non todos os centros educativos contan cos equipamentos e infraestructuras necesarias para levar esta educación a cabo.

¿Que opinades vos do proxecto Abalar?

*Deixo o link onde podedes atopar máis información: www.edu.xunta.es/web/abalar

Comentarios

  • Ana García Díaz

    Es una iniciativa muy interesante, sobretodo por la alfabetización de los profesionales de la educación. Es muy cierto que la población docente en nuestro país está un poco envejecida, por lo que es realmente necesaria la renovación de su conocimiento general y en cuanto a técnicas y métodos de intervención.  

    Me parece un atraso, una vez puesto en marcha este proyecto, dejar de invertir en él por la crisis.

    La sociedad está avanzando y nosotros debemos estar a la altura. Nuestros niños necesitan que alguien les enseñe a saber decidir que información es fiable y cual no, a desarrollar un pensamiento propio sin dejarse influir de forma excesiva por factores externos...

    Este proyecto puede ser un comienzo hacia ese objetivo que sería ideal conseguir.

    Al final, en lo primero que dejan de invertir es en aquello primordial y que supone la base del supuesto ''estado del bienestar'' en el que vivíamos, o al que queríamos llegar.

  • Miguel

    Pues como todos los proyectos que hacen, parecen muy bonitos pero después en la práctica poco podemos ver. 

    Una cosa, para empezar, el hecho de que se discrimina a los centros que no estén bien acondicionados para dicho fin. Esto es un error fatal, ya que ¿cómo van a tener buenos medios y recursos aquellos centros que ya de por sí no reciben ayudas? ¿No sería mejor suplir las carencias que los centros tienen antes de poner pizarras electrónicas, por poner un ejemplo? Creo que para poder llevar la tecnología a todos los centros educativos primero deberían tener prioridad los públicos, ya que no tienen otro medio de obtener dinero que no sea por el Estado.

    También creo que se le debería de dar más importancia a la educación, y más en los tiempos en los que vivimos. Es muy triste ver la cifra de recorte que se va a aplicar a Sanidad y Educación y que, como consecuencia no sé si echará abajo proyectos como estos, que pintan muy bien si se aplicaran correctamente, pero si desde un primer momento no se pueden poner en marcha, mal vamos. 

    Volviendo al tema, creo que es importante la incorporación de la tecnología, pero así como ésta ha supuesto un cambio grande en nuestro día a día también tendría que serlo para la escuela. Quizás haya que cambiar la manera de enseñar o el modelo educativo que se tiene ahora mismo, pero lo cierto es que no podemos y no se debe de seguir enseñando hoy en día como hace 50 años, eso dice mucho del tipo de educación y ciudadanos/as que estamos creando.

  • Cristina

    Acabo de leer os vosos comentarios o mia entrada do blog, estou dacordo convosco en que este pode ser un bo proxecto para conseguir melloras an educación se logramos a súa incorporación e a súa boa utilización en todos os centros educativos. 

    Invitovos a que leades unha nova entrada o blog acerca deste tema que acabo de publicar, xa que nela reflexo a realidade dun Instituto de Santiago a cerca deste proxecto.