PROXECTO ABALAR: A REALIDADE

A semana pasada comentei no meu blog o Proxecto Abalar, compartino convosco para discutir opinións acerca do tema. Ahora volvo a falar del para comentarvos unha parte real que poidemos experimentar deste proxecto.

Hoxe, Manuela e eu, tivemos a oportunidade de estar no meu antigo instituto debido a un traballo que debemos realizar para outra asignatura. Estando alí, puidemos observar as insignias do Proxecto Abalar nas portas dalgunhas aulas e ocurreusenos falar con varios alumnos deste tema. Comentaronnos que só están instaladas as pizarras dixitais en primeiro e segundo da ESO, que nas demáis aulas so contan con un proxector e ainda así non en todas. Por outra banda comentaronos que os profesores non conseguían familiarizarse con estas técnoloxías e que acababan bloqueando ou estropeando a pizarra electronica na maior parte das veces que intentan utilizala, por este motivo a maior parte dos profesores optan por non utilizalas.

A verdade pareceume interesante comentar esto con vos, xa que me parece que non podemos ter mellor realidade sobre estos proxectos que o testimonio de algún alumno que está a utilizalo.

Non sei se este proxecto funciona así en todos os centros, quero pensar que no. Non podemos xulgar o 100% o proxecto so por estos comentarios, pero si que podemos afirmar que como nos temíamos este proxecto aínda deixa moito que desexar e débese mellorar. Principalmente débese invertir tempo e diñeiro na alfabetización dos docentes de cara a estas tecnoloxías, para que proxectos coma estes logren cumprir os seus obxectivos, afectando dunha maneira positiva a un cambio educación.

Comentarios

  • Jénifer

    Esperemos que no en todos los centros este pasando esto, aunque realmente pienso que en la mayoria si.

    En relación a este tema he subido un link de un artículo sobre la formación del profesorado del X.XXI y la verdad que viendo esto me parece que es totalmente necesario empezar a hacer este tipo de proxectos y convenciones en todas las comunidades autonomas porque no sirve de nada dar muchos recursos si no se pueden ni se saben utilizar.

  • Irene Álvarez

    Leí también el anterior blog relacionado con este tema y tengo una pregunta que no sé si sabrías responderme. Tengo entendido que este proyecto no se ha implantado en todos los centros, sino que ha habido una selección para llevarlo acabo en unos pocos, ¿esto es cierto o no?

    Si esto es cierto y, leyéndo lo que dices de que ni siquiera se lleva a cabo en todo el centro sinceramente, que vergüenza.

  • Cristina

    Hola Irene, sí. En realidad se ha hecho una selección de centros en los cuales se lleva a cabo este proyecto. No se sí en alguno de estos centros se cuenta con la formación adecuada a los profesores, ya que creo qe antes de ponerlo en marcha deberia formar y concienciar a los docentes de como utilizar estas tecnologías. Puesto que si en todos los centros sucede como en el de mi ejemplo en lugar de llevar la educación a un cambio favorable o a una revolución lo único que se podría conseguir es un efecto totalmente contrario. Me explico, sí ante estas tecnologías los profesores no reaccionan favorablemente, las clases se convertiran en descontrol, ya que no es muy positivo qe cuando un profesor se disponga a explicar algo utilizando estos medios no consiga controlarlo, el propio docente se sentirá incomodo y abandonará estos medios, como nos comentaban en este instituto. Supongo que esto puede llevar  a la confusión por parte de alumnos y profesores, por eso insisto en que el Proyecto Abalar no está mal, pero debería existir previamente un curso formativo destinado a los docentes que garantice el buen cumplimiento de este proyecto. Pero a esto también habría que sumarle que dicho curso obligue de alguna manera a los profesores a asistir a ellos, ya que no siempre están dispuestos a aprender algo nuevo para su profesión una vez que llevan varios años desempeñandola.

    Espero que te valga de algo mi respuesta, un saludo.