Comprar y vender online!

Hoy me paso por aquí porque leí una historia que me pareció muy interesante, acerca de cómo nos vamos poco a poco sumergiendo en las tecnologías, llegando en muchos casos a la adicción.
En la noticia habla una chica adicta a las compras por internet que, posteriormente, tuvo que vender muchas de todas esas cosas compradas. Se explica como resulta adictiva la compra y venta y por qué, así como los riesgos a los que nos exponemos en los diferentes usos de los servicios que se ofrecen en la web.
Considero que tanto vender como comprar online es fácil y resulta una ayuda en el día a día de las personas, pero, ¿qué pasa si cruzamos el difuminado límite y se convierte en una adicción?
Me parece adecuado destacar lo que dice Matt Navarra:
“La validación social es adictiva y le da una impresión positiva al vendedor, haciéndole sentir bien sobre su presencia en la plataforma" y “Algunos sitios también ofrecen 'premios' e 'insignias' para los 'mejores vendedores' o logros como los 'cinco artículos vendidos en una semana”. ¿¿Qué opinais sobre estas dos afirmaciones??
También me parece muy interesante preguntarse: ¿Cómo podrían solucionarse problemas como la adicción a comprar y vender, si es algo que puede hacer sentir bien a las personas y con lo que se está en contacto de forma permanente? La verdad es que me parece todo un reto, ¿tenéis alguna idea?
Desde esta noticia podemos hacernos diversidad de preguntas relacionadas con la materia, así que podeis plantear las vuestras y las discutiremos!!
Aquí tenéis el enlace de la noticia: http://www.bbc.com/mundo/noticias-44139239

Respuestas

  • Por Lucía Blanco

    Buenas tardes, Antía!
    Estaba por stellae y me apareció este debate que abriste y me resulta interesante..
    Estoy de acuerdo con tu opinión acerca de que comprar y vender por internet, además de fácil, es una fuente de ingresos rápida. Pero hay que tener en cuenta también que todas tenemos un acceso muy fácil a todas las plataformas de compra y venta online como E-bay, Amazon, Wallapop o AliExpress, pero es que ahora ¡desde Facebook también podemos comprar y vender!
    En la noticia que nos enseñas aparece Facebook como nueva competencia de todas las plataformas dedicadas exclusivamente a este negocio.
    Nos planteas como interrogante cómo podríamos cambiar o solucionar esta situación de adicción a las compras y, además de cambiar el sistema capitalista en el que vivimos que nos implanta la idea de que si no compramos cosas (necesarias o no) no valemos nada socialmente (como explica Matt Navarra), una idea sería no poner en las redes sociales un apartado para comprar y vender.
    Las redes sociales llegan a un público que ni siquiera alcanza los 14 años y, dejando a un lado el tema del cada vez más rápido acceso de las jóvenes a las redes sociales, estos también tienen acceso a estos apartados y con ellos sólo se fomenta el consumismo desde edades cada vez más tempranas.
    Yo considero que habría que dejar las redes sociales como lo que son, espacios de comunicación y relación online, sin añadirle nada más; ya son un negocio de por sí para las multinacionales que se aprovechan de lo que compartimos en ellas robándonos datos para anunciarnos productos y servicios que consumiríamos; esto ya me parece suficiente como para que, además, nos permitan comprar dichos productos/servicios sin salir de la red social.
    Un saludo!

  • Por Sonia Tarrío

    Hola chicas! Moi interesante o tema que Antía iniciou. A pesar de non coñecer esta noticia, trátase dunha realidade moi importante  e actual, na que todos os días teñen lugar este tipo de sucesos.

    Personalmente, eu fago uso deste tipo de compras e son consciente das vantaxas e facilidades que supoñen. Non obstante como ben se mostra na noticia existen moitos riscos e perigos, polo que é preciso unha capacidade crítica sobre o uso e compra que estamos a realizar. A comodidade que nos aporta este tipo de compras é enorme, dende non ter que acudir á tenda a polo produto ata non precisar de sacar a carteira para pagar.

    Considero que é un espazo que pode resultar moi produtivo e favorable para o desenvolvemento de certos comercios e empresas, pero que require dunha capacidade e atención moi intensa para evitar estos casos de adición ou incluso de posibles estafas.

    Facendo fincapé sobre a idea de Lucía coas redes sociais e este tipo de uso comercial, estou de acordo con que se debería respetar máis a política de privacidade do usuario. A pesar desto, debemos ter en conta as persoas que non dispoñen de tempo ou da existencia de algún produto en algún comercio. As redes sociais, baixo o seu propósito de comunicar e permanecer en contacto, ofrecen un espazo que facilite o proceso comercial  e así, poder contribuir a adquirir ou informar sobre algún interese ou necesidade comercial. Existen multitude de espazos que permiten coñecer a dispoñíbilidade e información de produtos, pero non coa capacidade de estar en contacto en termos de rapidez e eficacia como pode ofrecer a plataforma Facebook.

    É un ámbito moi diverso e complexo, do cal me gustaría coñecer o resto de opinións dos compañeiros/as. Sodes tamén compradores online??

    Un saúdo!

  • Por Lucía Rico

    Boas tardes, rapazas! Resultoume moi interesante o artigo, Antía. Pouco se fala da compra-venta online, e menos aínda da adicción que pode chegar a causar.

    O perigo de comprar e vender online, ao igual que ocorre nas redes sociais, reside no reforzo da autoestima dos usuarios, xa que gañas popularidade, daste a coñecer, obtés "premios", etc. Como solución ao problema derivado disto, proporía en primeiro lugar, como ben dixo Lucía, desvincular as redes sociais das plataformas de compra-venta, xa que isto só está a alentar o consumismo. Por outra banda, considero importante formar aos cidadáns para que saiban de todos os perigos existentes na internet, xa sexa nas redes socias, como noutro tipo de plataformas como as que estamos a falar agora.

    Ao igual que se fala dos perigos da privacidade en Whatsapp e Instagram, por que non facer o mesmo coa privacidade ao comprar e vender online? E da mesma maneira que se fala da adicción aos chats online, por que non facelo acerca de outras plataformas tan perigosas como pode ser Amazon ou eBay?

  • Por Alexandra Rodríguez Gil

    Hola chicas, buenas tardes! Qué interesante que abras un espacio de debate Antía!

    Estoy totalmente de acuerdo con las propuestas que haceis, y mi idea iba un poco encaminada en relación a la de Lucía Rico. Me parece importante formar a los ciudadanos para que sepan manejarse en estos ambientes. En cuanto a esto, por ejemplo, la institución donde hice las prácticas, la Escuela de Consumo Gallega, tiene en su oferta formativa un Taller enfocado hacia este aspecto, hacia el peligro de la compra por internet, pero claro, este taller lo reciben solamente aquellos que lo solicitan. Por ello me parece interesante la idea de trasladar este tipo de talleres a todas las instituciones sociales, desde las que están destinadas a los más pequeños, como a los más mayores. Por ejemplo, en los colegios, al igual que se hacen talleres y charlas sobre múltiples cosas, como pueden ser cuestiones relacionadas con prácticas tradicionales o sobre la sexualidad, sería importante introducir como obligatorios este tipo de talleres en todos los centros educativos.

    Respondiendo a la pregunta que hace Sonia, yo por mi parte no suelo comprar nunca por internet a no ser que sea indispensable, como me ha sucedido en alguna ocasión con entradas para acudir a algún evento. La realidad es que no compro por internet porque me siento totalmente desprotegida, puesto que no se como hacerlo. 

  • Por Marta

    Boas tardes chicas,

    Paréceme moi relevante este debate, xa que está a orde do día.

    Recoñezo que son compadora por internet, xa que ao vivir na aldea, tarefas como realizar a compra, resúltanos máis cómodo facelo on-line que desplazarnos a un supermercado. Pero, agora ben, como usuaria de Facebook, non estou de acordo co espazo Marketplaces. Considero que se aproveitan da información dos usuarios/as a través do que se busca ou do que se comparte, infrinxindo a protección de datos dos clientes/as. Como ben dicides, deberíase desvincular as redes sociais das plataformas de compra-venta, xa que ao fin e ao cabo, para iso están, e existe un elevado número destas páxinas.

    Facendo referencia ao último que sinalades compañeiras, deberíanse formar aos cidadáns/ás para evitar caer en riscos como a adicción a mercar. Na Asociación na que realicei as prácticas, ATEGAL, a Escola Galega de Consumo, ofreceulles unha conferencia sobre o consumo responsable en internet, aos maiores. Este tipo de conferencias deberían presentarse tamén nos centros educativos, xa que é formación básica para o día de mañán dos nenos/as.

    Un saúdo.

  • Por Marta García

    Boas rapazas! Paréceme moi interesante o tema que sacaches a debatir.

    Cada día máis facemos uso de internet para facer compras debido a que nos resulta máis cómodo e sinxelo. Pero en gran medida non somos consciente dos riscos que isto pode ter, xa que en moitos casos non coñecemos ata que punto empregan os nosos datos.

    Baixo a miña opinión, creo que as redes socias deberían manterse aparte das páxinas de compra e venta xa que esto pode causar un maior caso de adictos a este tipo de accións posto a que cho presentan de forma continuada. 

    Respondendo a pregunta de Sonia, decir que eu si que teño comprado algunha vez por internet anque prefiero facelo de forma física sempre e cando me sexa posible.

  • Por María Rodríguez Miguéns

    Boas tardes, rapazas! Primeiramente agradecer a Antía por abrir este debate tan interesante, algo tan común como é a compra e venta online no que apenas nos paramos a reflexionar. 

    Estou totalmente dacordo con cada unha das opinións que fóchedes plasmando todas vós. Considero tamén que as redes sociais se deberían manter totalmente á marxe das páxinas de compra e venda, xa que así só se propaga o consumismo e a adicción da que se está a falar. 

    Por outra banda, considero que é preciso formar aos cidadáns para que sexan coñecedores de todos os riscos que contén a compra e venta mediante internet. E tamén formalos para que toda a sociedade poida optar a este método, é dicir, dende os máis pequenos ata os máis maiores. 

    Á marxe disto, gustaríame comentar que se ofrece unha gran desnvantaxa para os máis maiores, xa que ao non ter os coñecementos precisos para manexar as TIC, descoñecen este tipo de sistemas que, para eles, quizáis lles sexan moito máis cómodos e factibles. Non pensades que, mediante a formación necesaria,  lles sería moito máis doado comprar online ás persoas máis maiores? 

    Finalmente, resposndendo á pregunta elaborada por Sonia, debo dicir que non habitúo a facer compras por internet, debido aos riscos que isto conleva. 

     

  • Por Cristina López

    Buenas tardes chicas!

    Muy interesante lo que cuentas. Acabar siendo adictiva a las compras por un internet me parece un símbolo del mal uso de las tecnologías. Comprar online tiene sus apectos positivos pero también negativos, ya que no tienes la necesidad de ir a la tienda y pagarlo allí, es mucho más cómodo. Pero, no somos conscientes como la página nos enlaza otras webs para que compremos más y más.

    Para ello, he encontrado una serie de pautas a seguir que recomienda Softonic para una compra por internet segura:

    -Ordenador, libre de virus.

    -Comprar solamente en webs de confianza.

    -Tener cuidado con gangas exageradas y poco realistas.

    -Controlar los datos personas que proporcionamos.

    -Realizar el pago de forma segura.

    -¡Cuidado con el phishing!: Hay correos electrónicos que contienen enlaces que no son del todo claros. Si se reciben estos emails es importante no abrirlos, ya que podría tratarse de un caso de phising.

     

    Naranjo, J.C. (2018). Día de Internet: ¿Cómo comprar online de forma segura? Crónica Directo. Recuperado de: https://cronicaglobal.elespanol.com/cronica-directo/dia-internet-comprar-online-forma-segura_142175_102.html

  • Por Noelia Suárez

    Boas rapazas! Que interesante o debate, estou de acordo convosco en todo. 

    Actualmente vivimos nunha sociedade que se move polo diñeiro, onde só importa a economía. De aí o feito de que se engadan anuncios oublicitarios ás redes sociais. Considero que xa nos incitan a comprar e comprar e comprar alegando que iso nos dará a felicidade, pero isto non é así, senón que se trata dunha falsa crenza.

    Para evitar a compra alocada de productos por internet é preciso facelo de maneira crítica (preguntándonos primeiro se realmente o precisamos) e logo ter a información suficiente tanto sobre o producto como sobre a páxina onde se vai a realizar a compra.

    Con isto non quero dicir que todo sexan desvantaxas, senón como apuntaba María as compras por Internet serían de gran axuda para persoas maiores, pero que necesitan formación para poder realizalo.

    En relación coa pregunta que fai Sonia de si son compradora online, podo decir que non adoito pedir productos por Internet e de necesitar facelo, pido a alguén que entenda máis dese tema que me faga o favor, pois considero moi importante coñecer onde introducimos os nosos datos e onde realizamos as nosas compras. 

    Finalmente, gustaríame introducir unha nova cuestión. Credes que as tendas físicas acabarán sendo suprantadas por tendas online?