Pablo Rivas Díaz

En tres palabras me definiría como una persona sociable, paciente y tenaz

Las TIC en el aula

¿Creéis realmente que en el sistema educativo están usando las nuevas tecnologías de un modo útil y motivador para el alumnado o que simplemente se están usando como soporte al tradicional libro de texto sin llevar a cabo ningún tipo de innovación?

Comentarios

  • Rosana Lomba Glez

    Esta me parece una viñeta muy intersante y, aunque es peligroso generalizar, considero que éste es en muchos casos el uso que los docentes dan a las nuevas tecnologías en el aula.

    Creo que el hecho de trabajar con las TIC del mismo modo que con las herramientas más tradicionales es un claro reflejo, por una parte, de la falta de formación de los profesionales de la educación en esta materia, y por otra, de la falta de motivación y preocupación por la innovación y la mejora gracias al apoyo de las nuevas tecnologías.

    Sin embargo, esta es una apreciación que he percibido personalmente a lo largo de mi propia experiencia escolar, por lo que no sería justo hacer generalizaciones negando la existencia de nuevos docentes mejor cualificados en la materia y con mayor interés en la innovación a través y con las TIC. Simplemente creo que éste no es el perfil del profesional docente que más abunda.

    Si utilizamos las nuevas tecnologías para hacer lo mismo y de la misma forma en que lo hacíamos con las antiguas, no obtendremos resultados muy diferentes e incluso puede que efectos negativos del mal uso de las mismas perjudiquen al alumnado.

  • arminda

    Estou dacordo con Rosana en que non se pode xeralizar pero tamén é certo que en moitos casos, o emprego das novas tecnoloxías nas aulas non é nin moito menos o que debería ser.

    Cantas veces non se nos comentou na clase o importantísimo que é o emprego das novas tecnoloxías nas aulas co fin de facer que nos convirtamos en suxeitos activos no noso proceso de aprendizaxe? pero resulta que na realidade, vemos que na gran maioría das clases que temos e que tivemos ata o momento, para o único que se empregan as novas tecnoloxías é para ver as diapositivas que debemos copiar a toda velocidade antes de que poñan a seguinte. ¿Cantos centros educativos haberá nos que contan con pizarras dixitais en todas as aulas e das cales non se emprega ningunha? 

    Eu penso que as novas tecnoloxías nas aulas van da man de novas metodoloxías, xa que como dixo anteriormente Rosana, de nada serve empregar elementos innovadores para facer o mesmo que faciamos ata o de agora. E para iso, habería que concienciar ao profesorado da importancia de reciclarse e de que se pode ensinar sen limitarse a expoñernos a temática e mandarnos uns cantos exercicios, pois existen metodoloxías e ferramentas para levalas a cabo que resultan moito máis motivadoras.