Please enable JS

Journal Articles

The opinion of primary-school teachers regarding textbooks and printed curricular materials developed to support their teaching activities

Author/s : Montero Mesa, L. y Rodríguez Rodríguez, J.

Magazine : Educational Media International

Volume :49(2)

Pages :123-137

Year :2012

O Pelouro: una escuela del corazón, organizada desde la cabeza

Author/s : Álvarez Núñez, Q.

Magazine : Organización y Gestión Educativa

Volume :19, nº4

Pages :21-25

Year :2011

La accesibilidad y la proyección laboral: ¿Qué opinan los estudiantes con discapacidad de la USC?

Author/s : Fernández Tilve, M.D. y Sanjuán Roca, M.M.

Magazine : Innovación Educativa

Volume :21

Pages :185-199

Year :2011

Competencia digital y planes de estudio universitarios. En busca del eslabón perdido

Author/s : Gewerc Barujel, A.; Montero Mesa, L.; Pernas Morado, E. y Alonso Ferreiro, A.

Magazine : Revista de Universidad y Sociedad del conocimiento

Volume :8

Pages :14-30

Year :2011

E-learning: un novo modelo de ensinar e aprender

Author/s :Fernández Tilve, M.D. y Malvar Méndez, M.L.

Magazine : Revista Galega do Ensino

Volume :61

Pages :1-5

Year :2011

La accesibilidad en la universidad de Santiago de Compostela: ¿Un mito o una realidad? Educación y Diversidad.

Author/s :Fernández Tilve, M.D. y Sanjuán Roca, M.M.

Magazine : Revista Inter-Universitaria de Investigación sobre Discapacidad e Interculturalidad

Volume :5

Pages :101-107

Year :2011

El trabajo colectivo del profesorado como oportunidad formativa

Author/s : Montero Mesa, L.

Magazine :Participación Educativa

Volume :16,marzo

Pages :69-88

Year :2011

El papel de la escuela en la transición a la vida activa del/la adolescente: buscando buenas prácticas de inclusión social

Author/s : Fernández Tilve, M.D. y Malvar Méndez, M.L.

Magazine : Revista de Formación e Innovación Educativa Universitaria

Volume :4(2)

Pages :101-114

Year :2011

Do innovation projects with ICT enhance learning? Experiences from case studies in Galician schools

Author/s : Gewerc Barujel, A. y Montero Mesa, L.

Magazine : Journal for Educational Research Online

Volume : 3

Pages : 56-74

Year :2011