Blog 7. Aprendiendo sobre Educación Abierta.

Ola do novo lectores e lectoras! Hoxe lémonos cun novo blog, esta vez falando sobre a Educación Aberta. Ao longo deste post vamos a desubrir que é, que nos aporta, vataxes e desvantaxes e unha pequena reflexión persoal sobre esta temática tratada nas aulas.

En primer lugar, y, como bien comentamos en las clases expositivas, el concepto de Eduación Abierta se refiere a toda aquella educación que es de libre acceso y que se ha convertido en un movimiento internacional de importancia sobre todo para aquellos países donde el acceso a la educación es limitado. (Martinez, 2017).

Esto último es de vital importancia, ya que como bien dice la Declaración de los Derechos Humanos proclamada en la Asamblea General de las Naciones Unidas (1948), todas las personas tienen derecho a la educación por lo que este recurso educativo hace una labor no discriminatoria del aprendizaje ya que, todos y todas podemos acceder a el y revisarlo y adaptarlo a nuestro conocimiento.

Na miña opinión e despois de ler o artigo de Barrocoso (2010), unha das grandes vantaxes que nos ofrece a Educación Aberta é que hai un aprendizaxe personalizado, é dicir, gracias a liberdade de coñecemento, logramos que a adaptación da aprendizaxe se fundamente nas necesidades, intereses e habilidades individuais de cada estudante. Cabe destacar, que o emprego da tecnoloxía dentro deste ámbito axuda a que os sistemas educativos que se empregan se axustan automaticamente ao contido, a dificultade e ao enfoque de acordo co redemento de cada estudante e as súas preferencias referidas ao aprendizaxe.

Por outra banda, como ben falamos na aula, tamén existen retos que a Educación Aberta debe superar, un dos máis importantes e destacables, dende a miña perspectiva é que pode haber un desgaste da calidade de documentos e coñecemento. Aquí, podemos comprobar que inda que estén a dispoñibilidad unha gran cantidade de artigos e publicacións, non teñen por que ser todos dunha boa calidade. Isto pódese deber a diferentes factores, pero un dos principales é a falta de supervisión e control. Así ben, a diferencia dos materiais educativos tradicionais que pasan por rigurosos procesos de revisión e avaliación, moitos recursos dos que podemos encontrar en liña poden carecer deste tipo de validación. O que pode provocar que accedamos a materiais inexactos, non actualizados ou simplemente de baixa calidade. (Barrón Soto, 2002)

Finalmente e para rematar este blog, quero facer unha pequena reflexión sobre todo o que falamos. Despois de falar e documentarme máis sobre a Educación Aberta, teño que, en primeiro lugar, recoñecer a súa grande aportación á sociedade. Por un lado, ofrece oportunidades de aprendizaxe a todas aquelas persoas que non teñen acceso a ela doutro xeito debido a diferentes motivos. Isto o que pode provocar é un gran efecto transformador en comunidades marxinadas, xa que lle permite adquirir habilidades e coñecementos para que a súa vida mellore y teñan maiores oportunidades laborais. E, por outra banda, tamén é importante recordar que a brecha dixital segue sendo unha realidade para moitas persoas e o seu acceso a estos recursos pódese ver moi limitado, ademais de que, a calidade dos contidos pode variar de forma significativa o que crea a necesidade de desenvolver prácticas de ensinanza de alta calidade no contexto dixital aberto.

Ata aquí o meu blog de hoxe! Deixádeme por comentarios a vosa opinión e lémonos no seguinte blog!!!

Referencias.

Asamblea General de la ONU. (1948). Declaración Universal de los Derechos Humanos (217 [III] A). Paris.

Barrón Soto, H. (2002). Elementos para un debate contemporáneo sobre la educación abierta. RIED. Revista iberoamericana de educación a distancia. https://redined.educacion.gob.es/xmlui/bitstream/handle/11162/91759/00820113014236.pdf?sequence=1

Berrocoso, J. V. (2010). El movimiento de "educación abierta" y la "unversidad expandida". Tendencias pedagógicas, (16), 157-180. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3341542

Martinez, B. I. (2017). Ventajas de la Educación Abierta y a Distancia.. [Monografia, Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD]. Repositorio Institucional UNAD. https://repository.unad.edu.co/handle/10596/12128