Derechos de autor

Navegando por Internet, me encontré un vídeo muy relacionado con un tema que tratamos en una expositiva de hace unas semanas.

Este vídeo habla de dos movimientos opuestos: el copyright y el copyleft. En él, se hace alusión a la importancia de conocer la posibilidad de liberar una obra, escogiendo una licencia libre que permita su uso, al mismo tiempo, que mediante el copyleft se garantiza que se preserven estas libertades para cualquier receptor de una copia.

Me llamó la atención porque explica de forma breve y clara la diferencia entre copyright y copyleft, haciendo una breve referencia a Creative Commons, como opción para compartir el conocimiento que se produce.

A mi parecer, hoy en día es muy importante compartir con otros tu conocimiento, ya que esto ayuda a enriquecernos mutuamente y a compartir la creatividad. Además, como bien se dijo en clase, se pueden elegir los derechos (abiertos, para uso no comercial…).

Para finalizar decir que Creative Commons es una buena formar de fomentar la colaboración, proporcionando una alternativa a “todos los derechos reservados” del copyright por el de “algunos derechos reservados” del copyleft. Es una herramienta que desconocía y que me parece de gran interés, puesto que facilita que todos podamos crear y acceder al conocimiento.

¡Aquí os dejo el vídeo extraído de Youtube y elaborado por Davinia Uriel! Espero que os guste y os ayude a clarificar los conceptos.

Comentarios

  • Rosa Rey García

    A min tamén me pareceu moi interesante cando se comentou a idea do copyleft na clase. Xa que creo que está facilita que todos podamos facer uso de toda a información do mundo, sen deixar de valorar a súa autoría. Creo sen embargo que na actuliadade non estamos acostumados a respectar o emprego que o autor ditaminou, debido a facilidade coa que podemos piratear calquera material.  Po outra parte, polo menos a min, creo que esta materia nos esta facernos darnos conta de esta realidade, ademais da utilización correcto dos mesmos, que ata este comento ninguén me advertira se non era polas pequenas noticias nos diferentes medios de comunicación, as cales non lles daba moita importancia.

  • Paula Rivas Táboas

    Coincido totalmente con Rosa en que estamos tan acostumbrados a relizar ciertas prácticas, por lo menos yo, que cuando enn clase tratamos el tema de los Creative Commons me sorprendión bastante. Algo tan importante como regular el uso de imágenes o videos a la hora de compartirlos y que hacemos sin ningún tipo de límite, ahora que soy consciente me parece devastador. Los derechos de autor, son como la propia palabra indica, DERECHOS, y no podemos/deberiamos pasar por encima de ellos como si nada.

    Pero ante un mundo en el que todo está en la Red y la mayoría de cosas se puede conseguir utilizando la piratería, se opta por no complicarse.

  • Iria Vilar San José

    Igual que as miñas compañeiras, valoro moito as licencias copyleft, nas que os autores deciden que dereitos se gardan sobre as súas propias produccións.

    É certo que estamos moi afeitas a piratear e non pensamos moito nos dereitos dos autores, sen embargo as licencias copyright serven, en gran medida, para preservar os escandalosos beneficios económicos das grandes empresas editoriais.

    Polo de agora o copyleft paréceme a opción máis xusta.

  • Belén Quintana Río

    Totalmente dacordo cas miñas compañeiras! Considero que o copyleft danos moitas posibilidades para empregar diversos materiais e promover a compartición dos mesmos. Sen embargo, eu persoalmente, a maioría das veces non acostumo  a mirar ou reparar nos dereitos de autor de cancións, imaxes, vídeos... Nunca me dacatara dese feito ata que cursei esta materia. Agora intento atopar o  material que quero da forma máis "legal", pero aínda así, en moitas ocasións, ao parecerme tan tedioso volvo a caer nos hábitos da piratería... Supoño que pouco a pouco irei interiorizando esta forma de actuar.