Ciberbullying: dende a adolescencia

O acoso por Internet é un tipo de acoso que ocorre a través da tecnoloxía electrónica. A tecnoloxía electrónica inclúe equipos e dispositivos como teléfonos, ordenadores, tablets ademáis de ferramentas de comunicación como é o caso das redes sociais, sms, chats e páxinas web.

No vídeo anterior podemos observar unha pequena introdución a este concepto así como as formas de actuar se estamos sendo acosados.

Un estudo do 2013 denominado "Enquisa de condutas xuveniles peligrosas" revela que o 15% do alumnado de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) padeceu no 2012 acoso por Internet.

Teñen un maior risco de ser acosados grupos como lesbianas, homosexuales, bisexuales, transexuales, xóvenes con discapacidades e xóvenes aislados socialmente. Estar persoas son acosadas debido a factores como os que expoño a continuación:

  • Son percibidos como diferentes dos seus pares.
  • Son considerados débiles ou que non se poden defender.
  • Están deprimidos.
  • Teñen ansiedade.
  • A súa autoestima é baixa.
  • Non gozan de popularidade e contan con poucos amigos.
  • Non teñen boa relación cos demáis.

Algunhas das consecuencias de ser acosado por Internet é que os adolescentes teñen maiores probabilidades de:

  • Consumir drogas e alcohol.
  • Deixar de ir á escola.
  • Experimentar acoso en persoa.
  • Non querer ir a clase.
  • Ter baixa autoestima.
  • Ter máis problemas de saúde.
  • Depresión e ansiedade.
  • Aumento de sentimentos de tristeza e soidade.
  • Cambios nos patróns alimentarios y de sono.
  • Pérdida de interés nas actividades que solían desfrutar. 
  • Malestares.
  • Disminución de logros académicos e participación escolar.

Por iso é importante levantar a voz cando sexamos acosados ou percibamos sinais de que alguén pode estar sufrindo o ciberbullying. STOP BULLYING.

Atopei unha película sobre esta temática xa que é un fenómeno moi novedoso. adxúntovos o trailer a continuación.

Dende o meu punto de vista este fenómeno tan novo que traen consigo as novas tecnoloxías debe ser investigado máis a fondo para poder paralo. A estatísticas mostran que gran parte da poboación adolescente é víctima destas prácticas ilegais e a falta de información non axuda a que sepa como paralo ou pedir axuda. Considero que dendo os propios centros eduucativos o alumnado debe recibir información de como actuar en caso de acoso e de percibir algún tipo de sinal de que alguén pode estar pasando por eso. Tamén debe ser informado a comunidade e as familias dos estudantes dende o propio centro ou a nivel local con formación a partir de cursos, charlas ou conferencias.

Para máis información esta páxina é de gran interese sobre este fenómenos, recoméndovos que lle botedes un vistazo: http://espanol.stopbullying.gov/

 

Comentarios

  • Antía Prado

    “Dende o meu punto de vista este fenómeno tan novo que traen consigo as novas tecnoloxías debe ser investigado máis a fondo para poder paralo”. Totalmente de acuerdo Belén, y de hecho creo que es una de las frases con las que me quedaría de toda tu entrada. Son muchos los riesgos que se derivan de la dimensión social de las nuevas tecnologías, y sin embargo los esfuerzos dedicados a concienciar sobre ellos más bien escasean.

    Puedo decir que, por desgracia, uno de los miembros de mi familia sufrió ciberbullying hace cosa de un año. La verdad es que fue algo realmente curioso, porque no mostraba ninguna de las características que citas como factores de riesgo. Por el contrario, sí que manifestó gran parte de las consecuencias que señalas: no quería ir al instituto, empezó a colgar clase, apenas comía (y ya era de comer poco), las mañanas que no iba a clase se las pasaba en el parque bebiendo cerveza… Se aisló, nadie sabía nada y tampoco se dejaba ayudar, después me confesó que le daba vergüenza que se supiera; hasta que un día me llamó y me lo contó todo, así que la acompañé al Departamento de Orientación de su instituto. No sé si fue porque realmente lo pensaban así o porque les vino grande el caso o porque en el fondo tenían tanta idea como nosotras, pero la respuesta que nos dieron fue realmente vergonzosa. Tampoco entraré en detalles, simplemente su padre la cambió de instituto y el culpable aún sigue en el anonimato.

    Volvemos a lo de siempre, los futuros educadores necesitamos una formación en competencia digital. Ya no sólo para la gestión de la información o la curación de contenidos, que también; sino para ser conscientes de que esos riesgos como el ciberbullying existen y para saber cómo actuar ante ellos. Igual lo estoy exagerando un poco porque temas así me “tocan la fibra”, pero ¿soy yo la única que ve que nuestro sistema educativo/formativo está quedando algo desfasado en ese aspecto?

  • Belén Varela

    Moitas garcias Antía! Poñendo en relevo que pasou un caso de acoso na rede preto de ti axudas a que moito snos desmos cota de que non é un fenómeno aillado, que todos podemos ser víctimas destas prácticas ao igual que pode sucederlle á xente do noso redor. 

    Estou totalmente de acordo contigo, o noso sistema educativo precisa renovarse neste aspecto, xa que son fenómenos que deberían xa ser tratados e non suceder casos como os que mostraches ti! Debemos ser máis formados neste ámbito porque nun futuro podemos tratar casos deste tipo e temos que saber como actuar e facer o noso traballo d forma óptima! 

    Moitas gracias polo teu comentario a verdade é que me gustou moito e pareceume enriquecedor en relación á temática! :)