WIKIPEDIA

Manuel (Bloqueado)
Por Manuel Comentarios (1)

O pasado martes 17 recibimos una charla de Jorge Sierra, actual vicepresidente de Wikimedia España quen nos ilustrou sobre a historia de Wikipedia, e sobre tódalas posibilidades e ferramentas da mesma.

Cando falamos de Wikipedia a maioría das persoas non teñen o coñecemento do que realmente é, nin da dimensión que ten actualmente, apenas ninguén e consciente da súa filosofía Recopilar todo o coñecemento humano e poñelo ao alcance de todos sen limitacións” e unha das típicas frases que se oe é que como vai ser fiable se calqueira pode editar nela, pero… é esta afirmación correcta? É Wikipedia fiable?

A resposta  é que non, pero non porque calquera poda edítalo, se non porque todos debemos ter sentido crítico co que estamos lendo, xa sexa en Wikipedia, nun libro ou mesmo nunha enciclopedia. Pero a vantaxe que ten Wikipedia e que esta está en constante cambio, ao igual que o noso coñecemento, ademais de que está sendo revisada constantemente, un dato moi esclarecedor é que un acto de “vandalismo” en Wikipedia apenas dura corenta segundos.

Ademais todo o material subido debe ter un carácter enciclopédico e correctamente referenciado, e a verdade é que hai artículos realmente traballados e cunha carga bibliográfica extensísima.

Por último gustaríame comentar, como xa dixeron algúns dos meu compañeiros que penso que Wikipedia ten grandes aplicacións na aula, por exemplo, se os alumnos están tratando a fotosíntese na aula e observan que o artículo de Wikipedia sobre este tema é un pouco escaso, eles mesmo poderían modificalo e melloralo.

A conclusión que eu extraio de todo isto é que Wikipedia é unha gran ferramenta que por desgraza está infravalorada, cunha gran utilidade para a sociedade, e cunhas posibilidades académicas pouco aproveitadas.    

Comentarios

  • Lidia Martínez Castro (Bloqueado)
    Lidia Martínez Castro

    Como bien dice mi compañero la Wikipedia tiene numerosas ventajas a la hora de trabajar con ella en el aula. Una de las razones de porque es tan bien acogida por el alumnado es porque para ellos es la principal fuente de información que conocen y la más valiosa a la hora de realizar los trabajos. Quizás porque en el aula no se trabajan otras fuentes de información, el alumnado acaba recurriendo a esta gran enciclopedia. ¿Problema?

    En principio esto no debería ser un problema puesto que como bien dice mi compañero está en continuo cambio, pero lo que le falta al alumnado es el sentido crítico antes esa información.

    Cierto es que yo como usuaria de Wikipedia a edades tan tempranas como ellos, caí en el mismo error que cometen hoy en día, copiar y pegar lo que en ella se dice muchas veces sin saber muy bien lo que significan ciertas cosas. Este sentido crítico y actitud investigadora se tiene que fomentar en el aula a través de actividades que impliquen estos procesos.

    Algún ejemplo de actividad que podemos hacer con nuestro alumnado en el aula es la realización de un diccionario común en el que se compare la entrada de la Wikipedia y la nuestra propia. Otra actividad que se presta más para hacer en una lengua extranjera es anotar cada palabra que se desconoce en un papel que se guarda en una caja. Al final de la sesión se reparten esas palabras entre el alumnado y cada alumno debe buscar el significado de esa palabra y construir una frase con esa palabra. Con estas actividades estás exponiendo al alumnado al mundo potente de información como es Internet e implícitamente se están trabajando las habilidades que nos interesan.

    La charla que tuvimos nosotros con Jorge Sierra también podía ser válida para el alumnado de cursos superiores de Primaria, para que tuvieran un conocimiento de lo que es realmente la Wikipedia y como se construye, ya que es algo en lo que no se paran a pensar nunca.